הומצאו כבר לא מעט פטנטים אלקטרוניים שייעודם למנוע טרגדיות שנגרמות משכחת ילדים ברכב, ועתה הגיע תורה של קבוצת המנהיגות של בית הספר אורט רוגוזין במגדל העמק לתרום את היצירתיות שלהם. התלמידים המציאו פטנט פשוט שעשוי מחוט גמיש ומשני קליפסים, ולא, הם לא מתכוונים להרוויח מזה כסף. הם כבר חילקו 200 יחידות כאלה לתושבי העיר.



באורט רוגוזין פועלת כבר ארבע שנים קבוצת מנהיגות שמטרתה לקדם יוזמות חברתיות לרווחת קהילת בית הספר בפרט ותושבי העיר בכלל. בתחילת שנת הלימודים העלו חברי הקבוצה יוזמות שהם מעוניינים לקדם ואחת מהן הייתה לנסות למצוא פתרון לתופעה הכאובה של שכחת תינוקות ברכב. חברי הקבוצה ביקשו לפתח כלי קל, זול, נגיש ואפקטיבי. הם לקחו חוט גמיש וחזק, שלשני קצותיו חיברו שני קליפסים, שיתחברו בצד אחד לכיסא של התינוק ובצד השני לבגד של הנהג - כך אי אפשר לצאת מהרכב כל עוד לא מנתקים את הקליפס מהבגד.



"אמא ואבא, אל תשכחו"


כצעד ראשון ייצרו התלמידים 200 ערכות הכוללות את ה"בייבי־חוט" עם דף הוראות ופתק קטן, שעליו הכיתוב "אמא ואבא, אל תשכחו אותי", לתלייה על המראה. לאחר מכן, הם הפיקו יום חשיפה שבמהלכו פקדו את הפארקים העירוניים, גני הילדים והפעוטונים, וחילקו להורים הצעירים את הערכות, יחד עם הסבר כתוב על התופעה ועל הדרכים להתמודד איתה. 


תלמידים מסבירים כיצד עובד פטנט לשכחת ילדים ברכב. צילום: כפיר בזק


התושבים בעיר בירכו את התלמידים על היוזמה והעניקו להם חיבוק חם. קלרה קוחן, רכזת קבוצת המנהיגות, אמרה: "התרגשתי לראות את התלמידים מלאי גאווה ומספרים בלהט להורים על הפטנט שפיתחו. זוהי מנהיגות אמיתית. הם העניקו את ההמצאה שלהם לתושבים וקיבלו בתמורה פרגון והערכה".