המדינה והתנועה הרפורמית פנו היום (שני) לבג"ץ, בבקשה לדחות בחצי שנה את ההכרעה בעניין סוגיית הגיור, זאת במקביל להתחייבות הממשלה להשעות כל מהלך לשינוי החקיקה בכנסת בתחום הגיור בתקופה זו. בהודעה נכתב כי "הסכמות אלו נועדו לאפשר קידום גיבוש הסכמות, ועל מנת לנסות להגיע לפתרון המחלוקות בנושא הגיור בישראל מתוך הסכמה רחבה, בשל הצורך לשמור על אחדות העם היהודי". עוד נכתב כי "ראש הממשלה הודיע כי לשם כך הוא יקים בהקדם האפשרי צוות לגיבוש המלצות להסדר בסוגיה".



כזכור, ביום שישי האחרון פוצצה ישיבת ראשי סיעות הקואליציה שעסקה בחוק הגיור. בעקבות עזיבתם בטריקת דלת של יו"ר ש"ס אריה דרעי וח"כ משה גפני (יהדות התורה) את אולם ישיבות הממשלה, התנהלו מגעים מאחורי הקלעים שבסיומם הודיעה הממשלה כי היא תבקש מבג"ץ לדחות את ההכרעה 

ביחס לחוק.

נתניהו. החליט לבקש דחייה בהערכה ביחס לחוק. צילום: מרק ישראל סלם
נתניהו. החליט לבקש דחייה בהערכה ביחס לחוק. צילום: מרק ישראל סלם


בהודעה הרשמית שפרסמה הממשלה נאמר כי "ממשלת ישראל והעותרים החליטו לפנות לבית במשפט בבקשה לדחיית ההכרעה בעתירה בנושא הגיור, וזאת לצורך מתן פרק זמן של חצי שנה לעבודת צוות שימנה ראש הממשלה לגיבוש המלצות להסדר בסוגיה זו”.

"ראש הממשלה הנחה שלא יקודמו הליכי חקיקה בעניין עד לקבלת המלצת הצוות כאמור. ככל שבג״ץ ידחה את הבקשה הממשלה מחויבת לפעול לפי ההסכמים הקואליציוניים. ראש הממשלה החליט כי הערר שהוגש ידון לפני מליאת הממשלה".