כלי טיס זעיר מסוג 'רוכב שמים' נפל הלילה (שלישי) בדרום רצועת עזה, בתוך שטח הרצועה. מצה"ל נמסר כי אין חשש לדליפת מידע וכי נסיבות האירוע בבדיקה. רק ביום חמישי האחרון אירע מקרה דומה כאשר התרסק 'רוכב שמים' באזור בית לחם. לאחר סריקות של הצבא הכלי אותר והוחזר לצה"ל. גם אז נמסר מדובר צה"ל כי אין חשש לדליפת מידע.



רק לפני כחודש התרחש אירוע דומה שבמסגרתו מזל"ט ישראלי מדגם זה נפל באזור עיתא א-שאעב, ליד הקו הכחול הסמוך לגבול הדרומי של לבנון עם ישראל. על פי הדיווח בערוץ "אל-מנאר" של חיזבאללה, כוחות הביטחון של לבנון אספו את המל"ט והעבירו אותו אז לבדיקה. בצה"ל אישרו את הידיעה על דבר נפילת כלי הטיס. גם אז, לטענת צה"ל לא היה חשש לדליפת מידע. 



יש לציין כי אירוע מסוג זה קורה מפעם לפעם, כאשר גם לפני כחמישה חודשים נפלו שני מזל"טים מסוג "רוכב שמיים" בתוך שבוע בלבד, ובשתי גזרות שונות. בפעם הראשונה הוא נפל בשטח לבנון, סמוך לגדר עם ישראל ולאחר מספר ימים מעל מחנה הפליטים בלטה שבשכם. 



כלי הטיס, של חיל התותחנים, זעיר בגודלו ומשמש כ'עיניים' לכוחות הקרקעיים המתמרנים ברמת הגדוד. הכלי מסוגל להגיע למרחק של 15 ק"מ מהכוחות הלוחמים שמפעילים אותו בשטח ומעביר להם מודיעין בזמן אמת. הכלי נישא על גב הלוחמים ומורכב בשטח לצורך הפעלתו.