לרוב נדמה שמי שעושים את הטעויות המביכות והחמורות ביותר הם הפושעים, אך מסתבר שיש להם תחרות, ורשויות אכיפת החוק ובתי המשפט עומדים לנצח. אסיר שהוגדר כ"מסוכן מאוד" בעת לכידתו, שוחרר מהכלא שמונה שנים לפני הזמן בגלל טעות במסמך גזר הדין. האסיר, רלסטון דוד, נכלא לאחר שהודה בדקירת צעיר בעקבות ויכוח שניהלו השניים ברחוב באיזלינגטון, צפון לונדון.



דוד דקר את הצעיר באמצעות סכין שלוש פעמים בגבו, בספטמבר 2016.  לאחר האירוע, נמלט דוד מן המקום והתחבא מפני המשטרה, אך לאחר מכן נתפס ונעצר. הוא נידון לתשע שנות מאסר בבית המשפט Blackfriars Crown Court לאחר שהודה בגרימת נזק גופני חמור בכוונה תחילה. אך למזלו של הפושע הנאלח, שכמעט הואשם ברצח, בגזר הדין שלו נכתב בטעות שהוא ייכלא לתשעה חודשים במקום תשע שנים.



למרבה הזוועה, איש מגורמי החוק לא ניסה למנוע את שחרורו, כיוון שבכלל לא שמו לב לטעות. על פי ה-BBC, הרשויות ידעו על הטעות רק לאחר שקורבן התקיפה הבחין בדוד במכונית, זמן לא רב לאחר ששוחרר מן הכלא.  אביו של הקורבן מחה על הטעות ואמר לכלי התקשורת כי בנו "עלול היה למות" במהלך התקיפה. הוא הוסיף ש "החזקתי את בני וחשבתי שהוא עומד למות. איך יתכן שזה קרה בלי שמישהו הבחין  בכך?".

 

Metropolitan Police. שוחרר בטעות מהכלא כ-8 שנים לפני הזמן. רלסטון דוד.
Metropolitan Police. שוחרר בטעות מהכלא כ-8 שנים לפני הזמן. רלסטון דוד.


משרד המשפטים הבריטי הצהיר בעקבות הטעות האיומה, כי טעויות כאלו בשחרורים הן נדירות ביותר וכי העניין נמצא תחת חקירה. "אנחנו מתייחסים לכל מקרה ברצינות רבה", נאמר ממשרד המשפטים, "אנו בודקים את הנושא בדחיפות כדי שנוכל ללמוד ממנו לקחים כדי למנוע  מדבר כזה להתרחש בשנית". למרות הטעות, במשרד הוסיפו כי "הגנה על הציבור היא בראש סדר העדיפויות שלנו".

לאחר שהבינו את הטעות, הוציאו הרשויות צו מאסר לדוד, שבינתיים ניצל את הזדמנות הפז, ברח ומסתתר כעת מפני המשטרה. על פי הדיווחים, ישנה דחיפות רבה לרשויות ללכוד את דוד, שכן מדובר בפושע מסוכן ביותר. "זה היה מעשה מחריד של אלימות שכמעט עלתה לאדם בחייו", הצהירה המשטרה לאחר גזר הדין של דוד. "חומרת העבירה הזו משתקפת בעונש המאסר הנרחב", נאמר בדיון בבית המשפט, כאשר נשלח דוד למאסר.