פרקליט המדינה שי ניצן נוטה לתמוך בהגשת כתב אישום נגד שרה נתניהו, כך דווח הערב (שלישי) בחדשות 10. מהדיווח עולה, כי חוות הדעת של פרקליטות ירושלים הייתה להגיש כתב אישום נגד שרה נתניהו ונגד עזרא סיידוף. הנושא הגיע לדיונים אצל ניצן, ומסתמן שהוא הולך לאמץ את העמדה לפיה יש להגיש כתב אישום בשתי פרשות, פרשת דיווח הוצאות כפולות ופרשת המטפלת. הנושא יוכרע אצל פרקליט המדינה אביחי מנדלבליט ואצל פרקליט המדינה שי ניצן.



ממשרד ראש הממשלה נמסר: "בושה וחרפה שמדליפים הדלפה מתוזמרת ומתוזמנת כזו בזמן ביקור היסטורי של ראש ממשלת הודו בבית ראש הממשלה בירושלים. ובושה עוד יותר גדולה תהיה אם באמת יומלץ להעמיד לדין את רעיית ראש הממשלה בגין כמה כוסות תה שהגישה מטפלת לאביה המנוח של הגברת נתניהו, שמואל בן ארצי ז"ל, על ערש דווי".



בנימין נתניהו. צילום: יקי צימרמן



כזכור, בחודש שעבר שני עובדי מעון ראש הממשלה לשעבר, מני נפתלי וגיא אליהו, פנו לבג"ץ בבקשה לדחות את העתירה שהגישה שרה נתניהו, בה ביקשה לאפשר לה לערער על פסק הדין שניתן נגדה בבית הדין הארצי לעבודה. לטענתם, ההחלטה של בית הדין שלא לאפשר לנתניהו לערער היא "החלטה צודקת ומנומקת, ואין כל מקום להתערב בה". נפתלי ואליהו מבקשים לסלק את הבקשה של נתניהו על הסף.



באמצעות עורכות הדין נאוה פינצ'וק אלכסנדר ונעמי לנדאו, מבקשים השניים מבג"ץ גם לחייב את שרה נתניהו בהוצאות משפט, "אשר יבטאו את הסלידה מהתנהלותה הדיונית של העותרת כלפי עובדי מעון ראש הממשלה לשעבר, שכל חטאם היה כי התלוננו על התעמרות שסבלו בעת עבודתם במעון הרשמי של ראש ממשלת ישראל, וכי פנו לערכאות על מנת לעמוד על זכויותיהם".



נתניהו ביקשה מבג"ץ לאפשר לה לערער על פסק הדין, שקבע כי במעון ראש הממשלה שררה העסקה פוגענית וחייב את המדינה לשלם פיצויים לעובדים לשעבר. נתניהו ביקשה לא לדון בערעורים שהגישה המדינה בפרשיות מני נפתלי וגיא אליהו עד שבג"ץ ימסור החלטה בנושא. לדבריה, פסק הדין הוא מוטעה ופוגע בה באופן אישי. נתניהו ביקשה לערער ללא קשר לערעור שהגישה המדינה על ההחלטה, אולם נשיא בית הדין הארצי לעבודה, יגאל פליטמן, דחה את בקשתה להגיש ערעור בנפרד.