שוב החלטה שערורייתית של ארגון התרבות והחינוך של האו"ם נגד ישראל: ועדת המורשת העולמית של אונסק"ו אישרה אתמול ברוב גדול הצעת החלטה שמגדירה את ישראל כ"כוח כובש" בירושלים ויוצאת נגד החפירות הארכיאולוגיות בעיר העתיקה.



לפי נוסח הצעת ההחלטה שהוגשה על ידי מדינות ערב בהובלת ירדן, סוכנות האו"ם "מביעה צער על אי הנכונות של רשויות הכיבוש הישראליות להפסיק את פעולות ההצלה המתמשכות, את חפירת התעלות, את העבודות, הפרויקטים והפעולות הבלתי חוקיות האחרות במזרח ירושלים, במיוחד בעיר העתיקה וסביבה, אשר אינן חוקיות תחת החוק הבינלאומי, ושבה על בקשה שישראל, הכוח הכובש, תאסור על כל ההפרות שאינן תואמות את הסעיפים של אמנות אונסק"ו והחלטותיה".



ההצעה עברה ברוב של עשר מדינות, אולם מספר המדינות החברות שלא הביעו תמיכה בהחלטה היה גבוה ביותר - בורקינה פאסו, ג'מייקה והפיליפינים הצביעו נגד, בעוד ששמונה מדינות נוספות נמנעו, בהן פולין, פרו, קוריאה הדרומית ופורטוגל.



"אין דבר מביש יותר מאשר שאונסק"ו מכריזה על המדינה היהודית היחידה בעולם כ'כובשת' של הכותל המערבי ושל העיר העתיקה בירושלים", אמר השגריר באו"ם, דני דנון. "שום 'ועדת מורשת' מלאכותית לא יכולה להפר את הקשרים העזים בין העם שלנו וירושלים". שר החינוך, נפתלי בנט, הוסיף כי "הטענות המזויפות החוזרות ונשנות של אונסק"ו לא ישנו את הקשר היהודי לירושלים או את המציאות בשטח".