סיפורו של אמיר פיי גוטמן הוא בלתי ייאמן. הזמר המצליח אובחן כי הוא חולה בסרטן המסכן את חייו ומותיר לו ימים ספורים לחיות, בדיוק במהלך עבודה על מופע איחוד היסטורי של להקת הבנים המצליחה 'HIGH-FIVE'. התברר כי אבחון בית החולים 'איכילוב' היה שגוי וכי טיפולי הכימותרפיה שקיבל פגעו בגופו לשווא. לאחר התאוששותו מהטיפולים המיותרים, החליט אמיר לתבוע את בית החולים 'איכילוב' על אבחון שגוי.



עורך דינו, אפי נווה, התראיין היום (רביעי) ל-103FM ואמר: "הוא הגיע לבית חולים ואובחן בסרטן בדרגה 4, הדרגה הקשה ביותר. נאמר לו כי ימיו ספורים ועליו להתחיל להיפרד מהמשפחה. הסבירו לו כי יבצעו בו טיפולי כימותרפיה בדרגות הגבוהות ביותר בכדי להצילו, עם סיכויים קלושים לשרוד. אמיר עבר סדרה קשה של טיפולים והתברר כי כבר בסדרת הטיפולים הראשונה עלה הספק אם אכן מדובר בסרטן כפי שאובחן. תוך כדי הטיפול הכימותרפי נשלחו הבדיקות למומחים בתחום מארצות הברית אשר הטילו ספק באבחון בית החולים בישראל וטענו כי לא מדובר בסרטן. בית החולים הסתיר את תוצאות הבדיקות תחילה ואף קראו לאמיר פיי גוטמן לחפש תורם להשתלת 'מח עצם'. אמיר החליט שאינו רוצה לבצע את ההשתלה ב'איכילוב' כי אם ב'תל השומר', ב'תל השומר' החלו לבדוק מחדש את הדברים והחליטו לא להשתיל מח עצם ללא מיצוי הבדיקות בנוגע לסרטן".




"נזק ענק פיזי ונפשי"




על סיבת ההסתרה מסביר עורך הדין: "ההיגיון שלי אומר שבית החולים 'איכילוב' היה שבוי עמוק באמונתו כי מדובר בסרטן והלהיטו את הזמר לבצע כימותרפיה. מדובר ברשלנות בדרגה חמורה ביותר. גם אם בית החולים מגלה שהוא טועה, אסור לו להמשיך בטיפול אלא לעצור ולבצע בדיקות מחדש. בית החולים המשיך למלא את אמיר ברעלים ודחף אותו לבצע ניתוח מורכב להשתלת מח עצם. מותר לבית החולים להודות שטעה אך אל לו להמשיך עם הטעות ובטח לא להסתיר את תוצאות הבדיקות מפני המטופל".




אמיר פיי גוטמן בזמן האשפוז בבית החולים. צילום: אינסטגרם
אמיר פיי גוטמן בזמן האשפוז בבית החולים. צילום: אינסטגרם



"המניע להסתרה מהמטופל נובע לפעמים מגאווה של רופאים שמסרבים להודות בטעותם, יתכן שהרופאים לא רצו להודות בטעותם ואף יתכן שחששו עקב טיפול באדם מפורסם ומוכר בציבור. אמיר, כשהיה בבית החולים, תיעד את חייו לצורך תוכנית טלוויזיה של 'גיא פינס' בערוץ 10 ובה הוא נפרד ממשפחתו ומהחיים. יתכן שסיפורו האישי היה חשוב לבית החולים יותר מבריאותו של המטופל. איך זה יכול להיות שרק ברגע המעבר ל'תל השומר' החלו הרופאים לבצע בדיקות מחדש? היו להם את כל הנורות האדומות דולקות, הם פשוט לא ראו אותם. מדובר על נזק ענק גם פיזי וגם נפשי", הוסיף.




על התפנית בטיפולו של אמיר סיפר: "אמיר האמין שהרופאים מצילים לו את החיים והודה להם על הטיפול בו כשהבין שחשב שהכימותרפיה מצילה אותו ממוות כנגד כל הסיכויים. ברגע שהנושא התפוצץ והתגלה כי לא חלה כלל בסרטן, הבינו הרופאים כי מדובר בטעות שתגיע לבית המשפט וכעת בבית החולים נאחזים בכך שהזמר הודה להם על הטיפול המסור שקיבל. אמיר הודה להם כי הוא לא ידע מה עשיתם לו. הוא חשב שהם מצילים לו את החיים".



על התופעה מספר: "יש עוד מקרים כאלו בבתי החולים. ישנם חולים המקבלים טיפול לא נכון. לא כל טיפול רפואי מצליח ועדיין לא מדובר ברשלנות. מנגד, כיום ישנה מודעות יותר לנושא ומתייעצים עם הרבה רופאים. לשכנע רופא לתת חוות דעת נוספת על רשלנות רפואית היה דבר שכמעט בלתי אפשרי. היום לרופאים של קופת חולים אסור לתת חוות דעת על רופאים של אותה קופה, לרופאים של המדינה אסור לתת חוות דעת על הקולגות שלהם, אחרת הם מוחרמים".



מבית החולים 'איכילוב' נמסר בתגובה: "בית החולים ילמד את כתב התביעה ויגיב כמקובל בבית המשפט".



עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן