העיתונאי יגאל סרנה הוצא לחופשה מ"ידיעות אחרונות", בו הוא כותב ומפרסם טורים מזה כ-30 שנה, כך דווח היום (רביעי) באתר "העין השביעית". זאת, זמן קצר לאחר שהעיתונאי הפסיד בתביעת הדיבה שהגישו נגדו ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה, להם חויב העיתונאי לשלם כ-115 אלף שקל. בשלושת השבועות האחרונים טוריו השבועיים של סרנה לא התפרסמו ב"מוסף לשבת" של העיתון. הטור האחרון שפרסם סרנה במוסף היה ב-9 ביוני, יומיים לפני פרסום פסק הדין בתביעה שהגישו נגדו בני הזוג נתניהו. 



 "זה לא סוד שנתניהו מאוד חפץ בפיטורי מהעיתון – זה נחשף בתמלילי השיחות בין נתניהו למוזס, אבל זה לא יצא לפועל. נוני הגדיר את זה כבעייתי", אמר סרנה ל"העין השביעית". עורך "המוסף לשבת" של "ידיעות אחרונות", אביב הברון, לא היה מעוניין להתייחס לדברים. עורך "ידיעות אחרונות", רון ירון, בחר גם הוא שלא למסור תגובה.



בשבוע שעבר פורסם כי בני הזוג נתניהו מסרבים לבקשתו של סרנה לדחיית המועד בו יקבל את הכספים אותם גייס במסגרת פרויקט ההמונים שלו, והעיתונאי. בן כספית חשף במסגרת תוכנית האקטואליה ב-103FM כי העיתונאי מצא את הדרך, דרך תורם שיעביר לו את הסכום הנדרש. 

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90


"אני פותח את התוכנית עם גילוי", חשף כספית והוסיף: "יגאל סרנה דיבר כאן אתמול ואמר שהוא ביקש הארכה לתשלום הכסף והגברת ומר נתניהו השיבו שהם מעוניינים בכל הכסף כאן ועכשיו וללא עיכוב, אחרת הם יחלו בהליך של הוצאה לפועל. יגאל סרנה השיג את זה דרך הסכם עם תורם אלמוני שהעניק לו את 115 אלף השקלים ללא ריבית והצמדה. כעת הוא ישלם את הסכום לבני הזוג נתניהו ובא לציון גואל".

לפני כחודש בית המשפט בתל אביב פסק כי העיתונאי יגאל סרנה, שנתבע על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בגין הוצאת דיבתם בפוסט שפרסם בפייסבוק, ישלם להם פיצויים בסך 115 אלף שקל. מתוך הסכום 60 אלף שקלים יועברו לנתניהו ו-40 אלף לאשתו, בעוד ש-15 אלף שקל ישמשו למימון הוצאות המשפט. ניר חפץ, יועץ התקשורת של בני הזוג, אמר לאחר ההכרעה כי "סוף סוף נעשה צדק". השופט עזריה אלקלעי אמר במהלך הכרעת הדין כי "חלק מהפרסומים הם זדוניים ומכוערים, וכאלה שנועדו להשפיל את התובעים".