אחרי יובל: בטקס חגיגי שנערך היום (רביעי) הועברה הבעלות הרשמית על רצועת חוף בתולית באילת מחברת קצא"א לעיריית אילת. כמו כן, נפתחה הגדר המקיפה את החוף על מנת לאפשר כניסה של מתרחצים. מדובר ברצועת חוף של 300 מ', שהייתה סגורה לכניסת הציבור כמעט 50 שנה. רצועת החוף של קצא"א נחשבת לרצועת החוף הבתולית והיפה באילת, הכוללת שמורה ימית ובה שוניות אלמוגים מרהיבות, אשר נשמרו כל השנים.



על פי הסיכום, תועבר הרצועה (500 מ') לידי עיריית אילת בשני שלבים, כאשר רצועה בת כ-300 מ' נפתחה היום לטובת מתרחצים, ו-200 מ' נוספים יועברו בהמשך ויוגדרו כ"חוף אקולוגי" שישמש לטובת צוללים ופעילות חינוך ימית.




החוף האקולוגי ברצועת שהועברה לציבור. צילום: אמיר שטרן
החוף האקולוגי ברצועת שהועברה לציבור. צילום: אמיר שטרן



הטקס נערך בנוכחות שר האוצר משה כחלון, ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי ויו"ר חברת קצא"א ארז כלפון. שר האוצר משה כחלון אמר בטקס: "אחד החופים היפים בישראל חוזר היום לבעלים האמיתיים שלו - הציבור. לאחר עשרות שנים של דיונים וניסיונות הגענו להסכמות שיחזירו אותו לתושבי אילת והנופשים בעיר. הנחיתי את גורמי המקצוע במשרדי לאתר חופים נוספים שמוחזקים על ידי גורמים ממשלתיים ומונעים גישה של הציבור. המטרה שלנו היא להחזיר רצועות חוף נוספות לרשות הציבור".




"יום חג לאילת"




ראש העירייה מאיר יצחק הלוי אמר: "זהו יום חג לעיר אילת. הנחישות, העבודה המאומצת רבת השנים והעשייה באהבה ניצחה. אין נרגש ממני להעניק לציבור האילתי רצועת חוף נוספת. יש כאן אמירה מכוננת. צריך לזכור שעד לא מכבר אי אפשר בכלל היה לדבר עם קצא"א, כי לא נמצא פתרון לביטחון האנרגטי. אני מתכוון ללחוץ על עוד גורמים לפתוח חופים נוספים לטובת הציבור", ציין.



שר האוצר כחלון, יו"ר קצא"א וראש העיר אילת. צילום: דוד חיים
שר האוצר כחלון, יו"ר קצא"א וראש העיר אילת. צילום: דוד חיים



באילת רצועת חוף שאורכה 13 ק"מ, מתוכם כ-3.5 ק"מ אינם נגישים למתרחצים ונמצאים באחזקתם של גופים שונים, ביניהם חברת נמלי ישראל, חיל הים, המשרד להגנת הסביבה, המכון הבין-אוניברסיטאי ועוד. קצא"א הינה הגוף הראשון אשר מעביר לידי העירייה רצועת חוף.