בסוף החודש ימלאו שלוש שנים לנפילת מידן ביטון ז”ל במבצע צוק איתן. אחותו צליל, בת 20 מנתיבות, משרתת כיום כמדריכת חי”ר בנח”ל ומתכננת לצאת לקצונה. לאחר מות אחיה, מי שסייעו לה רבות היו מדריכי וחניכי “אחריי!”, עמותה חינוכית־חברתית הפועלת במטרה להצמיח מנהיגות צעירה ולעודד מעורבות חברתית בקרב בני נוער וצעירים, שבימים אלה מציינת 20 שנות פעילות.



בזכות האימונים בעמותה ובזכות ז’ניה ויינשטיין, המדריך שליווה אותה מהאימון הראשון שבו השתתפה כשהייתה בכיתה י”א, היא החליטה לצאת לשנת שירות בעמותה ולאחר מכן להתגייס לתפקיד משמעותי בצבא. “הרגשתי שז’ניה דוחף אותי יותר. הוא תמיד דחף לזה שאצליח ואהיה בטוחה בעצמי ובזכותו יצאתי לשנת שירות והמשכתי לגרעין נח”ל”, היא מסבירה. “כשאחי נהרג, כל הקבוצה שלי מאחריי! הגיעה לשבעה. אני חושבת שזו אחת הסיבות שיצאתי לשנת שירות. כשכל הקבוצה הגיעה אלי ותמכה בי, הרגשתי פתאום את האחדות וחשבתי שאני רוצה גם ללכת ולעזור במיוחד בעמותה הזו”.



מידן ביטון ז"ל
מידן ביטון ז"ל



"לא ויתרו עליי"



את שנת השירות עשתה בעמותה בתל אביב, שם התנדבה עם בני נוער מכפר שלם וסייעה לעובדים זרים. “זה נתן לי המון מבחינת האישיות שלי וגם מבחינת הצבא. אני נמצאת בגרעין נח”ל של אחריי! בתפקיד שאני ממש נהנית בו ומתחילה ראיונות לקורס קצונה”. ז’ניה ויינשטיין, בן 25 מנתיבות, נעזר בעצמו בעמותה כדי להיחלץ ממסלול חיים שהיה עלול להביא אותו לפשע. “בגיל 14 עברתי לשכונה חדשה, הכרתי אנשים חדשים לא הכי טובים ולאט לאט התחלתי להגיע לתחנת המשטרה", הוא מספר. "נפתחו לי תיקים עם הזמן”.



לאחריי! הגיע בגיל 16.5 בזכות כמה חברים. “באותה תקופה הצבא לא עניין אותי, לא שירות משמעותי, לא כלום. בהתחלה היה לי מאוד קשה, אבל המדריך לא ויתר לי ועם הזמן התחלתי להאמין בעצמי”. כשסיים י”ב החליט לצאת לשנת שירות בעמותה, שאותה עשה בטירת כרמל, ובמקביל העמותה סייעה לו לסגור את התיקים במשטרה ולהתגייס לצה”ל. “למרות שהצבא לא רצה לגייס אותי לקרבי יצאתי לגרעין נח”ל של אחריי!. כשהשתחררתי חזרתי לקבוצה שלי בנתיבות, ואחרי שנתיים הרכז לא השאיר לי ברירה והודיע לי שאני נכנס לתפקיד המדריך הראשי”.



על הקשר המיוחד שנרקם עם צליל הוא אומר: “הגיעה אלי לפני שלוש שנים ילדה קטנה, רזונת, שקטה מאוד, שהקסימה את כולם בחיוך שלה. היא התגלתה כילדה חזקה להפליא, שלא מוותרת לעצמה בשום פנים”. צליל מסכמת ואומרת שלאחר הצבא היא מתכננת לחזור לאחריי!: “זו עמותה מדהימה. היא שינתה אותי וחיזקה לי את הביטחון העצמי ואני ממש רוצה להיות רכזת בעמותה”. 




ז'ניה ויינשטיין וחניכי תנועת "אחריי!"
ז'ניה ויינשטיין וחניכי תנועת "אחריי!"