שלי יחימוביץ' הודיעה היום (חמישי) על תמיכה במועמדותו של אבי גבאי לראשות מפלגת העבודה. זאת, לקראת הסיבוב השני בבחירות הפנימיות במפלגה (הפריימריז) שייערכו ביום שני הקרוב, אז יתמודד גבאי מול עמיר פרץ, שכבר היה בעבר יושב ראש מפלגת העבודה. ההודעה של יחימוביץ' אולי לא ממש מפתיעה, כיוון שהיא ועמיר פרץ נחשבים יריבים מרים, ומערכת היחסים ביניהם ידעה עליות ומורדות בעבר. 


אבי גבאי ושלי יחימוביץ במסיבת עיתונאים

דברי יחימוביץ במסיבת עיתונאים משותפת

בעמוד הפייסבוק שלה יחימוביץ' כותבת על גבאי בין היתר: "את הפתק עם שמו אשים בקלפי ביום שני בידיעה שאני נותנת את קולי ואת תמיכתי לאדם נקי כפיים, אינטליגנטי בצורה יוצאת דופן, ואמיץ, שיעשה טוב למפלגה שלי ולמדינה".  



יחימוביץ מסרה כי בהמשך היום היא תתייצב במטהו של גבאי כדי לעבוד למען בחירתו. חברת הכנסת אף מפרטת את יתרונותיו ותכונותיו של גבאי שהביאו אותה לתמיכה, ואת נסיבות הכרותה עמו סביב המאבק המשותף שלהם סביב מתווה הגז. היא שיבחה גם את העובדה שלמרות שספג השמצות ועלילות בקמפיין, לדבריה, שמר על קור רוח וסירב בתוקף להיגרר להתנהגות דומה, אף שרבים יעצו לו לעשות זאת.


"אני לא טוענת לרגע שהוא מושלם", כתבה שלי. "לא בהכל אני מסכימה אתו. אני כן אומרת, שהוא הבחירה המדויקת ביותר. שהוא מביא אתו משב רוח רענן, כוחות פנימיים, ותקווה". 

הבוקר התייחס גבאי לעובדה כי הוא איננו יכול לכהן כיו"ר האופוזיציה גם אם ינצח ביום שני, כיון שאינו ח"כ מכהן. "יצחק הרצוג נבחר והביא 24 מנדטים ואין חובה להחליף אותו. להיפך, ההוגנות והענייניות מחייבים שימשיך בתפקיד יו"ר האופוזיציה, ואשמח אם יסכים לכך", אמר  גבאי.

 


הדברים של גבאי נאמרו על רקע הציפייה בעבודה שהיו"ר המכהן הרצוג יפסיק "לשבת על הגדר" ויודיע על תמיכה באחד מהמועמדים, אם כי במפלגה מעריכים כי הרצוג יחליט בסופו של דבר לא להכריז על תמיכה באיש מהמועמדים. 

גבאי הוסיף והתייחס לנושא ואמר: "בנוסף, תפקיד יו״ר האופוזיציה הוא לא מטבע לסחור בו".  אתמול הגיע גבאי לביתו של חבר הכנסת שהתמודד מולו, אראל מרגלית, בירושלים כדי לנסות ולגייס את תמיכתו בסיבוב השני. מוקדם יותר נפגש גם עם הרצוג בניסיון לשכנע אותו לתמוך בו. 
 
"מתחילת הדרך הבטחתי לציבור ענייניות והוגנות. אני לא עושה דילים של השיטות הישנות שהביאו את העבודה לאופוזיציה", אמר היום גבאי. "אני עושה פוליטיקה שונה וקורא לכולם להצטרף אליי. אצלי, ההבטחה היחידה היא להצטרף להחלפת הממשלה בראשות נתניהו. לשם כך, מיד לאחר הפריימריס נחזק את העבודה האופוזיציונית בכנסת אבל לצידה נפתח בקמפיין להבאת קהלים חדשים למפלגה. נהיה בכל מקום שבו ניתן לשכנע ופחות אצל המשוכנעים".