יו"ר מפלגת העבודה, יצחק הרצוג הודיע הבוקר (שישי) על תמיכתו בעביר פרץ לראשות מפלגת עבודה, לקראת הסיבוב השני בבחירות שייערך ביום שני. בפוסט בפייסבוק כתב הרצוג כי "לאחר ששקלתי ובחנתי את מכלול השיקולים הקשורים בבחירות לראשות מפלגת העבודה, לאחר שהתייעצתי עם חברותיי וחבריי, החלטתי להתייצב ולתמוך במועמדותו של עמיר פרץ לראשות המחנה הציוני. מצטרפים להחלטתי זו עמיתיי ח״כ איילת נחמיאס-ורבין וח״כ פרופ׳ מנואל טרכטנברג".


לדברי הרצוג, ישיבה על הגדר אינה אופציה בהכרעות מהותיות. "ניסיונו הכולל של עמיר, הרקורד הביטחוני, המדיני החברתי והכלכלי שלו השילוב הם שהכריעו את הכף. לניסיון תפקיד מכריע במנהיגות. לעמיר יתרון מובהק בכך. לא ביקשתי דבר ולא קיבלתי דבר. עמדתי על שלושה עקרונות: שמירה על המחנה הציוני, דהיינו האחדות עם התנועה, מעמדה של ציפי לבני כיו"ר התנועה והתחייבות לפעול להקמת גוש פוליטי בראשותנו להחלפת הליכוד ונתניהו. שמחתי שעמיר פרץ נענה לכל אלה ואני שיפעל ליישומם. אני קורא לתומכיי להתייצב לימינו של עמיר, לבסס את ניצחונו ולפעול במשותף להחלפת השלטון".
 



"אנחנו שונים לחלוטין - אבל אנחנו ישראל האמיתית"


מתמודד נוסף על ראשות המפלגה, ח"כ אראל מרגלית, שהגיע רביעי בסיבוב הראשון, הודיע גם הוא על תמיכתו בפרץ, "החלטתי לתמוך באופן בלתי מסוייג בעמיר פרץ להנהגת המפלגה ולפעול יחד איתו להחלפת השלטון במדינת ישראל. על כולנו לזכור שכדי שזה יקרה עלינו לעלות שלב במאבק ובמשימה הזאת - והיום זה קורה". 

לדברי מרגלית, "החיבור בין פרץ לביני הוא סיפורה של המדינה כולה: הוא נולד במרוקו, אני נולדתי בקיבוץ נען. הוא גדל במעברה בדרום, אני גדלתי בכרמיאל שבצפון. הוא בפוליטיקה כל חייו, אני הייתי יזם והגעתי לפוליטיקה רק לפני כמה שנים. הוא היה יו"ר הסתדרות, אני הקמתי חברות שאין להן דבר וחצי דבר עם הגוף הזה.  אנחנו שונים לחלוטין, לכאורה אין לנו שום דבר במשותף. אבל אנחנו, יחד, זאת ישראל האמיתית". 

"החלטתי לתמוך בעמיר פרץ לא בגלל המקום שממנו הוא בא אלא בגלל המקום שאליו הוא הולך: מקום חברתי, בטחוני ולאומי שאני לחלוטין מתחבר אליו. מקום שבו אין הסתה אלא קבלה, אין פירוד אלא חיבור, מקום שנתניהו הרס ואנחנו, יחד, נבנה מחדש". 

מדינת ישראל היא סך כל מרכיביה ואזרחיה. אי אפשר ואסור להמשיך ולשסות קבוצה בקבוצה, המקום צר מלהכיל את השנאה שראש הממשלה ממלא אותו בה. חם כאן מספיק, ובכל זאת ראש הממשלה ושריו מחממים יותר: לא אכפת להם מה יהיה כאן מחר ומחרתיים ובעוד עשר שנים, הם עסוקים בהישרדותם ובשם זה הם הורסים את החברה הישראלית, את המרקם הדק שמחבר בין כולנו. המרקם שהחיבור ביני לבין עמיר ייצר מחדש". 
"הם מציעים שנאה ופילוג, אנחנו מציעים אהבת אדם וחיבור. הם מציעים חלקים, חלקים, אנחנו מציעים פאזל שלם שיוצר תמונה של ישראל. תמונה ישראלית. והישראליות תנצח".

"התוקף המוסרי של הרוב הוא לדעת להגן על הרוב"

עמיר פרץ אמר במסיבת העיתונאים כי "לאראל ולי יש הרבה דברים משותפים. מדובר פה באיש שהחליט שכדי להיאבק על העתיד צריך להיאבק על הזהות, גם אני שמאל. שמאל הוא ביטחון, הוא שלום, הוא דמוקרטיה, הוא כבוד האדם, הוא הגנה על בית המשפט והוא הכרה בעובדה שאנחנו הרוב היהודי בישראל והתוקף המוסרי של הרוב הוא לדעת להגן על הרוב".

"לא פירוד, אלא חיבור". עמיר פרץ ואראל מרגלית. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
"לא פירוד, אלא חיבור". עמיר פרץ ואראל מרגלית. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מדובר בתמיכה משמעותית מאוד עבור פרץ, שזקוק לקולות תומכים של שני המתמודדים שנפלו בסיבוב הראשון כדי לגבור על גבאי. הדמות הבכירה ביותר תמיכה בגבאי עד כה, היא חברת הכנסת שלי יחימוביץ'. ח"כ עמר בר לב, שהגיע במקום החמישי בסיבוב הראשן, הודיע כי לא יתמוך באף אחד מהשניים.  


גם בכירים אחרים במפלגה הודיע במי הם תומכים. יו"ר קק"ל, דני עטר, הודיע על תמיכתו בעמיר פרץ. "יש חשיבות גדולה לתמוך בעמיר פרץ, שכן זוהי הבחירה באדם עם הניסיון המדיני-ביטחוני, הרקורד החברתי והשקפת העולם הסדורה הדרושים להתמודדות על תפקיד ראש הממשלה ולהענקת תקווה לחברה הישראלית", אמר.

מנגד, מזכ"ל התנועה הקיבוצית ויו"ר מחוז הקיבוצים במפלגת העבודה ניר מאיר הודיע הבוקר כי הוא תומך באבי גבאי לראשות העבודה וקרא לכל חברי העבודה בקיבוצים להצביע עבור גבאי. "אנחנו מתייצבים לצידו של אבי במאבק על דמותה ועתידה של מפלגת העבודה ושל מדינת ישראל. בימים שנותרו אנחנו מקימים מטה בחירות שיביא לאבי ולעבודה את הניצחון". "השתכנעתי שאבי גבאי הוא האדם בעל היכולות הגבוהות ביותר להתמודד עם האתגרים האלה ולנצח. אני קורא לכל חבריי בעלי זכות הבחירה בקיבוצים ובהם תומכי הרצוג, מרגלית ובר-לב - זה הזמן לאחד כוחות", הוסיף.
 
הבוקר פוסם במעריב "סופהשבוע" סקר מנדטים, לפיו מפלגת העבודה משיגה תוצאה יותר טובה עם פרץ בראשה, מאשר גבאי. באשר לשאלה מי מהשניים מתאים יותר להיות ראש ממשלה, נראה כי הציבור לא חושב ששניהם מתאימים במיחד. פרץ מקבל רק 7% ואילו גבאי 5%. שניהם משתרכים הרחק מאחורי ראש הממשלה בנימין נתניהו, ש-285 חושבים שהוא הכי מתאים, ויאיר לפיד (14%).