לדונלד טראמפ ג'וניור, בנו הבכור של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הובטח מידע מזיק על הילרי קלינטון, שהתחרתה מול אביו בקמפיין הבחירות ב-2016, לפני שהסכים להיפגש עם עורכת הדין הרוסייה המקורבת לקרמלין, כך על פי שלושה יועצים לבית הלבן שתודרכו לגבי הפגישה, כפי שצוטטו הלילה (שני) ב"ניו יורק טיימס".



לפי הדיווחים שהתפרסמו בתקשורת האמריקאית בפגישה המדוברת נכחו גם חתנו של מנהיג העולם החופשי, ג'ראד קושנר, כמו גם מנהל הקמפיין שלו באותה עת, פול מנפורט.



הפגישה, שהתרחשה במגדל טראמפ בתשעה ביוני 2016, כשבועיים לאחר שטראמפ זכה לעמוד בראש המפלגה הרפובליקנית, מראה כי לפחות במהלך חלק מהקמפיין המועמד הרפובליקני מוכן היה לקבל עזרה רוסית.




הילרי קלינטון. לפי הניו יורק טיימס, בנו של טראמפ ביקש לקבל מידע "מזיק" לגביה. צילום: רויטרס
הילרי קלינטון. לפי הניו יורק טיימס, בנו של טראמפ ביקש לקבל מידע "מזיק" לגביה. צילום: רויטרס


לא ברור אם עורכת הדין הרוסית, נטליה וסלניצקיה, סיפקה את המידע שביקשו ממטהו של טראמפ ביחס למי שהתמודדה מול בבחירות לנשיאות ארה"ב, אך האנשים שרואיינו על ידי העיתון האמריקאי על הפגישה טענו שהיית ציפייה לכך שהיא תעשה זאת.



בהצהרה שפרסם בנו של טראמפ הוא אישר כי אכן התקיימה פגישה בינו לבין עורכת הדין, לבקשת מכר שלו. לדבריו, "אחרי חילופי דברים האישה אמרה שיש לה מידע שאנשים פרטיים הקשורים לרוסיה, ומממנים את הוועד הלאומי הדמוקרטי, תומכים בגברת קלינטון. דבריה היו מעורפלים וחסרי היגיון. לא סופקו פרטים או מידע תומך לכך. עד מהרה התברר שאין לה שום מידע משמעותי".



שאלת יחסיו של הנשיא טראמפ ואנשיו עם גורמים בכירים ברוסיה נחקרת הן על ידי הקונגרס והן על ידי ה-FBI, זאת לאחר שהרשויות הגיעו למסקנה שרוסיה התערבה בבחירות לנשיאות כדי לסייע לטראמפ להיבחר. בקרמלין הכחישו את הטענות, ואילו טראמפ ואנשיו טענו כי לא היתה להתערבות כל השפעה על התוצאה הסופית.