על רקע טענת הצבא העיראקי כי הוא ניצח את דאעש והגיף את הארגון ממוסול, הזוועות של ארגון הטרור ממשיכות להיחשף. פרופסור עוזי רבי התייחס היום (שני) בתוכנית של משעל, דרור רפאל וספי עובדיה ב-103 FM לתמונות הזוועה וטען: "זוהי המאה ה-21 במזרח התיכון, מה שקרה בעיראק הוא אסון הומניטרי כבד. אני מניח שבקרוב נגלה קברי אחים וזוועות נוספים שדאעש ביצעו במקום".

 


לדבריו, "התמונות מצמררות ומזכירות עידנים מלפני 70 שנה. הניצחון של עיראק על דאעש במוסול הוביל לקורבנות רבים מיחידת העילית של עיראק והתושבים, ששימשו כמגן אנושי. ניתן לומר כי בירת הח'ליפות נפלה וכעת נוטים לבירה במתחם הסורי. בסיס הנוכחות הפיזי של דאעש נשבר אך לא הרעיון שלו. רעיון מנצחים עם רעיון אחר וחלופי. כשרעיון חדש יעלה תהיה תקווה לחיים חדשים במזרח התיכון. רעיון לא הורגים עם מטוס ולכן אנו ממשיכים למצוא את הווירוס של דאעש במקומות נוספים במזרח התיכון ובאזורי הפקר כמו הפליפינים".
עוד הוסיף המומחה: "בד ובד עם נפילת מוסול התחיל שלב ב' במזרח התיכון שנקרא 'המזרח התיכון לאחר דאעש'. נחשפנו לסנונית הראשונה שלו בהסכם בין ארה"ב לרוסיה הקובע כי סוריה ועיראק יהפכו להיות אזור שמחולק בין המעצמות. מדובר על אזורי השפעה שיתכתבו עם חלוקות דתיות ועדתיות של האוכלוסייה באזור. היום ניתן בוודאות לומר שלום למדינות עיראק וסוריה".

עריכה: איתמר זיגלמן