בעולם ישנם המון פסיכים אשר מסתובבים חופשי, חלקם אף משמשים כראשי ערים ומדינות. כמובן שכל עוד אותם אנשים ששפיותם מוטלת בספק פוגעים רק בעצמם אין עם כך כל בעיה. אך כאשר הם מהווים סכנה לבעלי חיים ולבני אדם אחרים, זה כבר נושא שדורש התערבות פסיכיאטרית, וכן טיפול מצד רשויות אכיפת החוק. לאחרונה, אדם שזקוק להתערבות שכזו נעצר לאחר שבביתו נמצאה כמות מסחרית של זוחלים. אותו אדם, טוד קייטס, 55, מדרום קליפורניה, נעצר לאחרונה באשמת התאכזרות לבעלי חיים, לאחר שהמשטרה מצאה בביתו לא פחות מ-100 נחשים ארסיים, שמונה תנינים ולטאה אחת



המחלקה לטיפול ובקרת בעלי חיים של משטרת לוס אנג'לס, וכן גופים נוספים, פתחו בחקירה פלילית נגד קייטס, שערכה כשמונה חודשים, לאחר שבשכונה באזור מגוריו נצפתה קוברה חוטמנית בפעם השנייה במשך שלוש שנים. בעקבות זאת, ביקשו הרשויות הוצאת שני צווי חיפוש, בשני בתים בבעלותו. נחש הקוברה, למרבה הצער, נדרס בידי אחד משכניו של קייטס. גורמים לאכיפת החוק שהגיעו לביתו אמרו בהצהרה רשמית כי מצאו "עשרות מינים מסוכנים מאוד ותחת פיקוח של זוחלים", על פי cbsnews.  



 
לטענת המחלקה לטיפול ובקרת בעלי חיים, אמנם קייטס קיבל היתר החזקה על חלק מהזוחלים שברשותו, מידי המחלקה לחיות בר ודגים של קליפורניה, אך לא עבור כולם. כמו כן, הוא החזיק ככל הנראה את הזוחלים בצורה הנוגדים את הכללים, והם נמצאו מאוחסנים בצפיפות רבה ובמקום שלא ניתן לו היתר.

"נראה שלמרות המספר הרב של האישורים, היתרים והבדיקות התקופתיות הנדרשות, בעל ההיתר אחסן נחשים ארסיים, בצפיפות ובשכונת מגורים בלתי מורשת, ובדרך כזו, ובאופן כזה שהם היוו סכנה לציבור", אמר דובר המחלקה לפיקוח וטיפול בבעלי חיים בהצהרה רשמית. "לתושב היו היתרים למספר נחשים ארסיים, שאמורים היו להיות משוכנים במקום בטוח אחר, שם היה היתר להחזיק בהם", אמר מריידה מהחלקה לטיפול ובקרת בע"ח. "בעלי החיים נלקחו כי אין היתר להחזיק אותם על רכוש זה. יש לנו חששות כבדים מאוד בנוגע לביטחון הציבור ועבור חיות המחמד שלהם".

נכון לעכשיו, יתכן שצפויים נגד קייטס אישומים נוספים, מעבר להתעללות בבעלי חיים. בין הזוחלים שהוצאו מביתו היו קוברות, צפעונים, נחשי פעמונים ולטאת הלודרמה.