תיאטרון הבולשוי הרוסי היה אמור למשוך השבוע את תשומת הלב הבינלאומית עם בכורה עולמית של מופע על חייו של הרקדן הידוע רודולף נורייב, אולם בסוף השבוע הודיעו מנהלי התיאטרון במפתיע כי המופע נדחה עד להודעה חדשה. המופע, בבימויו של קיריל סרברניקוב, היה אמור לתאר את סיפורו של נורייב, הרקדן הידוע של בלט קירוב ושל בלט מריאינסקי, שערק למערב במהלך סיבוב הופעות בפריז בשנת 1961. 

לאחר מכן, רקד נורייב בבלט המלכותי בבריטניה והיה מנהל הבלט של פריז. הוא הלך לעולמו בשנת 1993 בגיל 54, בעקבות סיבוכים של מחלת האיידס שבה חלה.

הצגת הבכורה הייתה אמורה להתקיים מחר, כאשר מבקרים מרחבי העולם תכננו להגיע לאולם כדי לסקר את המופע שהוגדר כ"אירוע של השנה בבלט הרוסי". ואולם, בשבת בערב נמסר מתיאטרון הבולשוי כי החזרה הגנרלית עם התלבושות, שהייתה מתוכננת להיום, בוטלה וכי המופע של יום שלישי "נדחה למועד אחר".



היום צפויה להיערך מסיבת עיתונאים, שבה יסבירו אנשי הבולשוי את הסיבות להחלטה הדרמטית. עדיין לא ברור אם הביטול קשור לחקירה נגד הבמאי סרברניקוב, אחד המובילים ברוסיה, אשר במאי האחרון נחקר בחשד למעורבות במעילת כספי מדינה שהיו מיועדים לאומנות, ואף בוצעו חיפושים בביתו ובתיאטרון גוגול, שהוא העומד בראשו. תומכיו של סרברניקוב טענו כי מדובר ברדיפה פוליטית מצד השלטונות נגד עצמאות האומנות.

גם מבקרת הבלט של היומון "קומרסנט" טטיאנה קוזנצובה סיפקה רמזים שעלולים להעיד על נסיבות הביטול. היא סיפרה כי הפקת המופע התנהלה בחשאיות וכי גם לא היה ידוע מי הרקדן שיגלם את דמותו של נורייב. היא מסרה שצצו שמועות כי המופע כולל רקדנים בשמלות ותיאור של דמויות ציבוריות שעדיין נמצאות בחיים.