לכבוד הבחירות לראשות מפלגת העבודה המתקיימות היום (שני) התארחו ב-103FM חבר הכנסת זוהיר בהלול התומך באבי גבאי וחברת הכנסת רויטל סוויד התומכת בעמיר פרץ. סוויד התייחסה לפריימריז ואמרה: "ההרגשה טובה מאד. יש תחושת אופטימיות ודריכות. 60% מחברי המפלגה יצאו להצביע והראו כי הנושא חשוב ואכפת להם. המפלגה חיה, תוססת ובועטת. אנחנו נרגיש מצוין עם כל אחוזי הצבעה היום, ידוע שבסיבוב שני מגיעים פחות אנשים".



בהלול הצטרף לשיחה והתייחס לאפשרות להחלפת ממשלת נתניהו: "אני רואה שמפציע שחר חדש. אני חושב שישנה כמיהה של הציבור לשינוי. כשרויטל ואני הצטרפנו למפלגת העבודה באנו כדי להביא לשינוי. בלתי אפשרי לשנות את המשחק עם אותם כלים, יש לרכוש כלים חדשים. צריך לקנות צוללות חדשות ולא להישאר עם הישנות".






"תשוקה אל מול שחיקה"




כשנשאל האם היה נותן לאבי גבאי להוביל את הספינה השיב בהלול: "הניסיון הוא לא חזות הכל. אבי גבאי התנגד נחרצות למתווה הגז, עמד כנגד נתניהו במהלך כניסתו של ליברמן לממשלה, הוא היה מנכ"ל בזק ויודע כיצד לנהל עסק. החיים שלנו הם ביזנס. אני בעד חדשנות והתחדשות, זה חלק מהטבע. אני לא מאמין שאדם שכבר נשחק מגיע עם אותה תשוקה ודרייב להפוך את העולם כדי לייצר משהו חדש. העולם מראה לנו כמה הכמיהה הזו חובקת עולם, ראינו זאת גם בצרפת. עמיר פרץ יכול לנהל את המדינה אבל הוא ותיק, מדובר בתשוקה אל מול שחיקה. זו הבעיה שיש לנו עם נתניהו שנמצא יותר מידי זמן בשלטון. יש קיבעון בהצבעה הדמוקרטית במדינה ואנחנו צרכים לטלטל את המערכת".



על כך השיבה לו רוויטל סוויד: "אתה משרטט מילים מאד יפות. מילים לא יובילו אותנו לשום מקום. אנחנו צריכים מנהיג שורשי, מנהיג למפלגה שהקימה את המדינה. אנחנו צריכים שינוי של מנהיג. מנהיג עם תפיסה אידיאולוגית שיחליף את הממשלה. גבאי היה מנכ"ל בזק וזה יפה מאד אך אנחנו צרכים מישהו שיוביל את המדינה. אנחנו צריכים מנהיג שמגיע עם ניסיון, אנחנו לא חברת סטארט אפ, צריך אדם עם תפיסת עולם. הציבור מאוכזב גם במרכז-ימין וגם במרכז-שמאל, הוא לא רואה מנהיג שהסתכל להם בעיניים. רק סיפורו של עמיר פרץ יוכל לעשות את זה".



עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן