היום (שני) התפרסם כי מנהלי להקת "גאנז אנד רוזס" הודיעו כי הם מאריכים את המופע הצפוי בפארק הירקון במוצאי השבת הקרובה, לשלוש וחצי שעות, ומקדימים את שעת ההתחלה ל-20:00. רבים ממעריצי הלהקה, ביניהם גם שומרי שבת לא מעטים, מוחים על הקדמת השעה, שלמעשה מביאה לכך שההופעה תחל לפני צאת השבת.



ההופעה המקורית, הייתה אמורה להתחיל בשעה 20:30, מועד בעייתי עבור המעריצים שומרת המסורת, אך כזה שחל אחרי יציאת השבת. רבים מרוכשי הכרטיסים מסבירים כי אילו היו יודעים על שעת ההתחלה המוקדמת לא היו קונים את הכרטיסים מלכתחילה, וכי הודעה על כל שההופעה תחל במהלך השבת לא יכולה לבוא חמישה ימים בלבד לפני תאריך האירוע.



הודעת ההקדמה. צילום מסך: פייסבוק




"מה עם הדתיים?!", הגיב יותם פרי דיין להודעת הפייסבוק על הקדמת המופע בעמוד האירוע: "שילמנו על כרטיס בידיעה שאני הולך לראות את ההופעה ועכשיו מודיעים שתתחילו לפני צאת שבת? זה נראה לכם הגיוני?!". ואילו הילה גלסט כתבה: "אבל למה שלא יתחשבו ויתחילו כמו שדובר כדי שמי ששומר שבת יוכל להיות מההתחלה?".



"זה עצוב מאוד" אומר עודד מנשה, שמקפיד על שמירת שבת השנים האחרונות: "אני מודה שאין לי כרטיס להופעה, ואני לא מהמעריצים, ולי אין את הבעיה האישית הזו ספיציפית. אבל אם זו הייתה הופעה שכן הייתי מעוניין להגיע אליה, והיו מקדימים אותה לשעה שהיא לפני יציאת שבת - זה היה מאוד עצוב לי. אני יכול להזדהות עם העצבות הזאת - שמרגישים האנשים ששומרים שבת".



"השבת יוצאת נורא מאוחר, גם ככה זה על הקסקס" מסביר השחקן ואיש הטלוויזיה: "אתה צריך לעשות איזושהי הבדלה, ולהגיע עם הלשון בחוץ וזה לא פשוט. להקדים ל-20:00 אומר בעצם לא להגיע להופעה. וחבל. כנראה שהם לא מאמינים בלהקה שיש להם מעריצים שומרים שבת, הם לא חיברו בין זה לזה. אבל הנה - כנראה שיש להם".



עודד מנשה. צילום: יח"ץ
עודד מנשה. צילום: יח"ץ



מנגד טוענים ברשת, כי מועד ההופעה, כ"א בתמוז התשע"ז, חל במהלך ימי בין המצרים, 'שלושת השבועות' בהם גם ככה חל איסור על שמיעת מוזיקה ועריכת מסיבות שאינן סעודות מצווה.



עוד מבקשים המפיקים מהציבור להקדים את הגעתו לפארק. כמו כן, בהתאם לשינוי, להקת החימום Tyler Bryant & the Shakedown תעלה לבמה בשעה 18.45, ושערי הפארק יפתחו בשעה 17.00, הרבה לפני יציאת השבת.



בעמוד האירוע בפייסבוק, היו מי שניסו לנצל את שעת הקדמת המופע, וניסו להשיג כרטיסים מאלו שימכרו אותם בעקבות ההקדמה, לאחר שכל 61 אלף הכרטיסים המקוריים אזלו.



מנסים לנצל את ההקדמה. צילום מסך: פייסבוק
מנסים לנצל את ההקדמה. צילום מסך: פייסבוק




מהפקת המופע נמסר בתגובה: "הפקת המופע מתנצלת מאד בפני קהל שומרי השבת ונערכה להחזרה מלאה של מחיר הכרטיס באופן מידי ללא עמלת טיפול וללא כל חיוב נוסף. החלטת הלהקה אינה נתונה לדיון מול ההפקה המקומית. משום העובדה שההופעה חייבת להסתיים בשעה 23.30 בהתאם לאישור שקיבלנו מהרשויות בהתאם לחוק, לא נותרה בידינו ברירה אלא להתחיל את ההופעה בשעה 20.00. שוב אנו מביעים את התנצלותנו העמוקה בפני קהל שומרי השבת".



"חברת הכרטיסים טיקטמאסטר ערוכה לטיפול מיידי במוקד השירות שלה בטלפונים 9964*, לשומרי שבת שעדיין יהיו מעוניינים להגיע לאחר צאת השבת תסייע ההפקה ככל שניתן. פרטים ניתן יהיה לקבל במוקד טיקטמאסטר״