החלום הרטוב של רוב האנשים הוא לחיות לנצח, או לכל הפחות לא להזדקן. יש סיבות רבות שגורמות לנו לחשוש מפני הזקנה, בין היתר, בשל ירידה בתפקודים של הגוף, על כל איבריו, וכמובן המוח. כעת, לפי מחקר חדש, יש דרך מהנה כדי לשמור על המוח שלנו חד וצלול, לא משנה מה הגיל שלנו - סקס. על פי המחקר, שנערך באוניברסיטאות אוקספורד וקובנטרי בבריטניה, נמצא קשר ישיר בין פעילות מינית על בסיס קבוע לבין שיפור התפקוד המוחי בקרב האוכלוסייה הבוגרת

המחקר, שפורסם און-ליין בכתב העת The Journals of Gerontology, Series B: Psychological and Social Sciences, מצא כי אנשים שקיימו יחסי מין לעתים קרובות יותר, קיבלו דירוג גבוה יותר במבחן שבדק את העושר המילולי שלהם והתפיסה החזותית שלהם. הממצאים האלו, מאמינים החוקרים, מצביעים על כך שקיום יחסי מין מהווה עוזרת לשמור על המוח חד וצלול גם לאחר גיל 50. 
 

דרך מהנה לשמור על צלילות המוח בכל גיל. אינגאימג
דרך מהנה לשמור על צלילות המוח בכל גיל. אינגאימג



במהלך המחקר, השתתפו 73 גברים ונשים בין הגילאים 80-54, אשר נשאלו על חיי המין שלהם בשנה האחרונה. המשתתפים התבקשו למלא שאלון בו בין היתר נשאלו באיזו תכיפות הם מקיימים יחסי מין, וכן שאלות כלליות נוספות על אורח חייהם ובריאותם. בנוסף למבחנים אלו, המשתתפים עברו גם מבחנים שבדקו את התפקוד הקוגניטיבי שלהם, כמו היכולת שלהם להתרכז ולזכור, וכן מיומנויותיהם הוויזואליות והמילוליות. מהתוצאות של המבחנים הללו, נמצא שפעילות מינית מוגברת קשורה לשפה מילולית עשירה יותר וכן תפיסה חזותית טובה יותר. 
 
במהלך המחקר, משתתפים שדיווחו על קיום יחס מין לפחות פעם בשבוע, קיבלו דירוג גבוה יותר במבחנים, בעיקר בכל הקשור לעושר מילולי. עם זאת, התוצאות הראו שקיום יחסי מין לא השפיע על ריכוז, זיכרון או ראייה. "אנו יכולים רק להעריך אם השינויים האלו הם תוצאה של גורמים חברתיים או פיזיים, אבל תחום נוסף שאנו רוצים לבדוק הוא השפעה של מנגנונים ביולוגים על הנושא", אמרה מנהלת המחקר ד"ר היילי רייט. נכון לעכשיו, החוקרים עדיין לא יודעים מה היא הסיבה לקשר הזה, ומתכננים לבדוק זאת במחקרי המשך.