למרות פניות חוזרות ונשנות של ארגון רגבים למינהל האזרחי, הפלסטינים ממשיכים להקים בית ספר גדול במימון אירופי, סמוך ליישוב יהודי. בית הספר, המוקם ממש בימים אלו ליד ההרודיון שבמזרח גוש עציון, מוקם בשטחי C, שבשליטה ביטחונית ואזרחית ישראלית מלאה, וסמוך מאוד לשטחו של היישוב כפר אלדד.



במכתב ששוגר לאלוף פיקוד המרכז רוני נומה, ראש המינהל האזרחי, תא"ל אחוות בן חור ומנהל יחידת הפיקוח, מר מרקו בן שבת, התריעו אנשי רגבים כבר באפריל על תחילת העבודות להקמת בית הספר, בניגוד לנהלים ולחוק. "המבנה הבלתי חוקי מוקם בסיוע ומימון האיחוד האירופי, אשר שם לו למטרה לפגוע בריבונות מדינת ישראל. הכל במטרה לסייע לאוכלוסיית הבדואים הפלסטינית באזור להשתלט ולגזול אדמות לא להם, ליצור רצף התיישבות פלסטינית בשטחי C ולפעול בניגוד לחוק ובניגוד לדין הבינלאומי", כתבו. עד היום, לא השיב המינהל האזרחי לפניית הארגון.



בנייה פלסטינית במימון אירופי
בנייה פלסטינית במימון אירופי





"הבנייה מסכנת את חיי התושבים"





בתמונות שצולמו לאחרונה, נראה כי לא נעשה דבר בעניין וכי בית הספר ממשיך להיבנות ללא הפרעה. אנשי היישוב כפר אלדד, מצדם, טוענים כי בנייה סמוכה כל כך לגבול עמם מאיימת ומסכנת את חיי התושבים.



"זהו מקרה נוסף שמוכיח הן את עזות המצח של הרשות הפלסטינית והאיחוד האירופי, שעושים ככל העולה על רוחם ליד אתר היסטורי כה חשוב, והן את אוזלת היד המתמשכת של המינהל האזרחי, שלא טרח לטרפד את העבודות הבלתי חוקיות מבעוד מועד", מסר עובד ארד, רכז הפעילות של תנועת רגבים ביו"ש.



מהמינהל האזרחי נמסר בתגובה כי "יחידת הפיקוח של המינהל האזרחי תקיים סיור במקום, כדי לבדוק את הנושא. נדגיש כי פנייתם של תנועת רגבים היא אשר להכשרת קרקע בשטח סמוך, אשר נגדה נמסרו צווי הפסקת עבודה בחודש מאי".