ראש עיריית ברלין מייקל מולר זכה לביקורת קשה הבוקר (שלישי) לאחר שאפשר את קיומו של אירוע שבו הוקמה קרן לגיוס כספים למען ארגון הטרור "החזית העממית לשחרור פלסטין" בבית דפוס בעירו. "יש לאסור על הארגון לקיים אירועים שלו בכל מקום בעולם", אמר ד"ר אפרים זורוף, מנכ"ל מרכז שמעון ויזנטל שבירושלים. 



באירוע שהתנהל על ידי "הוועד הדמוקרטי של פלסטין" התרחש בבית דפוס של עיתון סוציאליסטי גרמני במהלך שבת האחרונה, גייס הארגון כספים למטרותיו מהנוכחים בו. העיתון "טאגשפיגל, היוצא לאור בברלין, דיווח לראשונה על האירוע בשבת, שכונה בכתבה שפרסם "ארגון טרור ערבי". 



זורף, צייד הנאצים הראשי של מרכז שמעון ויזנטל, הוסיף כי "ראש העיר היה צריך לומר שלדעתו מדובר היה באירוע פוגעני. החזית העממית רצחה אזרחים חפים מפשע במקומות רבים".  



ד"ר אפרים זורוף. "יש לאסור על הארגון לקיים אירועים בכל העולם". צילום: יוסי זמיר, פלאש 90
ד"ר אפרים זורוף. "יש לאסור על הארגון לקיים אירועים בכל העולם". צילום: יוסי זמיר, פלאש 90



כידוע, הארגון אחראי להוצאה לפועל של עשרות פיגועי התאבדות בישראל, וכן חטיפות מטוסים. בשנץ 2001, פעיליו אף חיסלו את שר התיירות לשעבר, רחבעם זאבי ז"ל.



ג'נין המילטון, דוברת קרן רוזה לוקסמבורג שאחראית על ניהולם של אירועים כאלה בבניין המדובר, אמרה לאחר הדיווח על כך כי "האירוע של החזית העממית לא התקיים בחדרי הקרן", והוסיפה כי "הקרן לא מילאה תפקיד בהחלטה על קיומו. הקרן לא תומכת בארגוני טרור בינלאומיים". כזכור, בעבר יו"ר יש עתיד יאיר לפיד תקף את מולר על כך שאפשר לארגון החיזבאללה לקיים את מצעד "אל קודס" השנתי בברלין ביוני שעבר.