תשכחו מאש מיינסטרימית רגילה, הדבר החם הבא היא אש גופרית, תרתי משמע. לאחרונה, כבאים מתחנת הכיבוי בוורלנד, ויומינג, נאלצו להתמודד עם להבות מתעתעות יוצאות דופן ביופיין, אך גם רעילות ומהוות סכנה סביבתית ובריאותית חמורה. הדבר הראשון שהכבאים עשו, לצד טיפול באש הרעילה, הוא כמובן לצלם ולהעלות לפייסבוק. הסרטון מיד הפך ויראלי והצית את הרשת. "זו סוג של אש שאינה נפוצה, אך יש לטפל בה בצורה בטוחה ומהירה", אמר קריס צ'וקר מתחנת הכיבוי של וורלנד. הוא הוסיף כי בתחנת הכיבוי לא ראו אש כזו מזה 12 שנים לפחות.



בסרטון, נראית האש הכחולה והמהפנטת נראית כמו מים הזורמים בצורת קערה. לאחר מספר שניות אף אפשר לראות להבות נורות מגוף האש הכחול. על פי הפוסט המפורט של מחלקת כיבוי האש של וורלנד, האש פרצה במפעל מחזור ישן, שהיה פעיל בשנות ה-50 וכנראה נותרו בו שארי גופרית. הכבאים חושדים שהשריפה החלה כתוצאה מפליטה מאגזוז של אופנוע, אך נכון לעכשיו אין להם מידע רב מעבר לזה. 



 
התמודדות עם אש גופרית שונה מהתמודדות עם  אש רגילה. עבור אש רעילה זו, השתמשו הכבאים בכמות קטנה מאוד של מים וקצף כיבוי. "נעשה שימוש בכמות מינימלית של מים על מנת לקרר את פני השטח, ולהוריד את הטמפרטורות מתחת לנקודת הרתיחה", נכתב בפוסט הפייסבוק. בדרך זו, הצליחו הכבאים החביבים להוריד את טמפרטורת הגופרית מתחת לנקודת הרתיחה שלה (נקודת ההיתוך שלה היא 115.21 מעלות צלזיוס ונקודת רתיחתה היא 444.72 מעלות). בשלב זה, האש כבתה ומה שנותר הוא חומר גמיש ודביק. קירור מהיר של גופרית, המשמש באופן נרחב בתעשייה, יוצר חומר פלסטי דומה מעט לגומי. הכאבים אף נאלצו להגיע למקום מצוידים בחליפות הגנה מיוחדות ומסכות חמצן, שכן מגע ושאיפת החומר מסוכנת מאוד, ועלולה לגרום לתחלואות רבות, בעיקר לבעיות נשימה.
 
שריפת גופרית יוצרת גופרית דו חמצנית, גז מסוכן עם ריח חזק, שמהווה את אחד ממזהמי האוויר הנפוצים והקשים ביותר, ובמגע עם מים וחמצן מהווה אחד ממרכיביו המרכזיים של גשם חומצי. גופרית דו-חמצנית נוצרת באופן מלאכותי, למשל כתוצאה מפעילותם של תחנות כוח, או באופן טבעי כתוצאה מפעילות הרי געש.