זה לקח כמה ימים, אבל נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ סוף סוף הגיב לפרשה שבה הסתבך - ואולי אף סיבך אותו - בנו בקשר למעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות. כזכור, בימים האחרונים נחשף כי דונלד טראמפ הבן נפגש עם עורכת דין רוסית, שלפי הטענות הציעה לו מידע מפליל על הילרי קלינטון. טראמפ ג'וניור הכחיש את הדברים ואמר כי הם שוחחו על מדיניות אימוץ. בהצהרה שפרסם הערב (שלישי) הנשיא, הוא אמר כי "בני הוא אדם איכותי מאוד ואני מריע לו על השקיפות אותה הפגין". 



היום החליט בנו של הנשיא לחשוף את תכתובות הדוא"ל בינו לבין אדם בשם רוב גולדסטון, שכתב לו כי איש עסקים רוסי המוכר לטראמפ הציע להעביר לו חומר רגיש ומפליל על המועמדת לנשיאות. "זהו בבירור מידע רגיש, אבל זהו חלק מהתמיכה של רוסיה וממשלתה בטראמפ", כתב גולדסטון לטראמפ הבן במייל מה-3 ביוני 2016. בתגובה, ענה לו האחרון כי "אם זה מה שאתה אומר שזה, אני אוהב את זה". 



שישה ימים אחרי המייל הזה, ב-9 ביוני, נפגש טראמפ הבן ועורכת הדין וסלניצקיה במגדל טראמפ בניו יורק. לפי הדיווחים שהתפרסמו בתקשורת האמריקאית, בפגישה נכחו גם חתנו של מנהיג העולם החופשי, ג'ראד קושנר, כמו גם מנהל הקמפיין שלו באותה עת, פול מנפורט.



בתגובה שצירף טראמפ לתכתובת המיילים, הוא מנסה להסביר את הדברים: "המייל הראשון, מה-3 ביוני 2016, היה מרוב גולדסטון, שהעביר בקשה מאמין, אדם שאני מכיר מתחרות מיס יוניברס 2013, שנערכה ליד מוסקבה. לאמו ואביו יש חברה מאוד מכובדת במוסקבה. 
"אני חשבתי שהמידע שהם אמרו שיש ברשותם הוא 'לכלוך' על הילרי קלינטון", כתב טראמפ הבן. "בתחילה רציתי לדבר איתו בטלפון, אבל זה לא הסתייע. אז הם הציעו שהאישה (עורכת הדין הרוסית נטליה וסלניצקיה, איתה נפגש-מ"א) תהיה בניו יורק ושאלו אם אפגש איתה. החלטתי לשכן. עורכת הדין, כמו שהיא אמרה בפומבי, לא היתה שייכת לממשלת רוסיה, וכמו שכבר אמרנו, לא היה לה מידע על קלינטון ורצתה בכלל לדבר מדיניות האימוץ בארצות הברית".