1,500 ילדים ובני נוער עם מוגבלויות פיזיות, נפשיות, חושיות וקוגניטיביות מ־50 מסגרות חינוך שונות ישתתפו במחנה הקיץ המיוחד של עמותת אתגרים, שייפתח ביום ראשון הקרוב וימשך חמישה ימים. אחד מהם הוא שי קובץ, בן 13 מחיפה, שלומד בבית הספר סולד לחינוך מיוחד. יחד עם אמו ענת ומאות ילדים מרחבי הארץ, מדריכי העמותה ומתנדבים, ישתתף שי במחנה הקיץ שייערך ביער ציפורי של קק"ל, ושנועד כולו לקדם את שיקום הילדים ורווחתם ולאפשר להם לפגוש חברים חדשים ממקומות שונים, ובעיקר להרגיש שווים לכל אחד אחר.



"לשי היו בעיות בריאות כבר בלידתו, ובגיל תשעה חודשים הוא עבר ניתוח לב פתוח. בהמשך הוא אובחן כסובל מפיגור קל, ומגיל הגן הוא נמצא במסגרות של החינוך המיוחד", מספרת ענת. "את עמותת אתגרים שי הכיר דרך הפעילויות השיקומיות שמעבירה העמותה בבתי הספר. שם החלו לעבוד איתו על בעיות שיווי המשקל ופחד הגבהים שלו דרך משימות של טיפוס והליכה על חבלים. הן אלו שעזרו לשי בתהליך הלמידה וסייעו רבות להתפתחותו".



בין הפעילויות שיתקיימו במחנה: פארקי חבלים, טיולי אופניים מותאמים - אופני טנדם ואופני יד, התנסות באומגה, נדנדות ענק וגשרי חבלים, הפעלות מים, ניווט ביער ולינה בטבע. בנוסף, החניכים יקבלו שירותי הסעדה וליווי של צוות רפואי ואוהלים מונגשים לכל האוכלוסיות המיוחדות. את הפעילויות יעבירו עשרות מדריכים מטעם העמותה וכ־500 מתנדבים של בנק לאומי, שמכסה את עלויות המחנה.



מנהל תחום פעילות תהליכית באתגרים ומנהל מחנה הקיץ, זאביק וגשל: "מדובר במחנה הגדול והמורכב ביותר שהקמנו עד כה. ההיערכות לפעילות נמשכת כבר יותר מחצי שנה, כדי לספק חוויה דומה ככל הניתן למחנות הקיץ של תנועות הנוער. אנו נרגשים במיוחד עבור החניכים, שבשבילם זו תהיה הפעם הראשונה שבה ייטלו חלק בפעילות אתגרית בשטח".