המשטרה בגרמניה הצליחה לעצור היום (רביעי) חשודים בגנבת המטבע הטהור בעולם. המטבע, ששוויו ארבעה מיליון אירו ומשקלו 100 ק"ג, הונפק בקנדה לרגל ביקור המלכה אליזבת השנייה בגרמניה. הוא נגנב ממוזאון בודה בברלין בחודש מרץ, ועל פי החשד הומס ונמכר בחתיכות. על פי ה-guardian הבריטי, החשודים, שנעצרו בשתי מקומות במחוז נויקלן, היו בני שבט ערבי-כורדי. השבט מוכר למשטרה בהקשר להברחת סמים, סחר בנשק וסחיטה באיומים. המשרד לחקירות פליליות של ברלין איתר את החשודים באמצעות ראיות דנ"א. 



גניבת המטבע הקנדי הדהימה את אזרחי ברלין בשל הפשטות לכאורה בו התבצעה. במהלך השוד, לפחות שני גנבים נכנסו למוזיאון דרך חלון בקומה השלישית, על ידי העלאת סולם על המסילה של הרכבת שבין האקשר מרקט לתחנת פרידריכשטראסה. לאחר מכן הם ניפצו את הארון בו היה המטבע, באמצעות קורנס, פטיש דו-ידני גדול, ולאחר מכן השודדים חזרו באותה הדרך בה נכנסו עם המטבע הגדול, בלי לעורר את תשומת הלב של אנשי אבטחה או הפעלת האזעקה.


המטבע, שקוטרו 53 ס"מ ועוביו 3 ס"מ, נכנס לספר השיאים של גינס על היותו מטבע הזהב הטהור בעולם. הוא אחד מחמש מטבעות היחידים מסוגו שהונפקו בקנדה ב-2007. נכון לעכשיו המשטרה לא יודעת היכן הוא נמצא, אך החשד הוא שהגנבים המיסו אותו בהזדמנות הראשונה שניתנה להם. "הטריק בו משתמשים פושעים כאלו הוא, שהם מוסיפים, למשל, מעט נחושת לזהב המותך במטרה לשנות את רמות הטוהר שלו ולכסות אחר עקבותיהם",  סיפר גורם רשמי במשטרה לעיתון הגרמני Die Welt newspaper.