אתחיל בברכות ליו"ר מפלגת העבודה הנבחר אבי גבאי. הצהרת בנאום הניצחון שלך כי כעת מתחיל קמפיין הבחירות להחלפת שלטון נתניהו וכמנהיג האופוזיציה מעתה מוטלת עליך אחריות כבדה והיא הובלת מחנה השמאל עם סדר יום שיבטיח לישראל עתיד של שלום וביטחון. על מנת לעשות סדר, הנה חמשת המאבקים הציבוריים שאני מציע שתיקח על עצמך:
 
המאבק הראשון - לפני הכל, שמירת חזון שתי המדינות מכל משמר, שכפי שגם אתה אמרת הוא הפתרון היחיד שישמור על עתידה ובטחונה של מדינת ישראל. הצהרת על מחויבותך לרעיון זה בקמפיין בבחירות הפנימיות וזה הזמן להעלות את הנושא לרמה הלאומית, הצג לציבור הרחב את תפיסתך המדינית-ביטחונית. אין זמן לבזבז, זה הרגע שלך לקרוא מעל לכל במה שממשלת הימין מדרדרת אותנו למדינה דו-לאומית ולסוף החזון הציוני, הצהר כי מצב כזה אינו מקובל עליך ועל מפלגתך, מפלגת עבודה.

המאבק השני - הקפאה מידית של הבנייה בהתנחלויות ושינוי סדרי העדיפויות הלאומיים. תפקידך כעת הוא לעצור את חוקי הסיפוח המסוכנים של הימין ולהתנגד באומץ לכל בנייה מעבר לקו הירוק. אתה הרי יודע שכל בית שנבנה בשטחים מסבך את היכולת להיפרד מהפלסטינים לשלום ומצר את האפשרות להסכם. פעל גם בכדי לסיים את אפליית ציבור המתנחלים לטובה, הצג סדר עדיפויות חלופי והעמד בראש את השכונות החלשות. הפנה את מיטב המשאבים הציבוריים לתוך מדינת ישראל הריבונית והפריפריה תחילה, עם דימונה לפני עמונה.

המאבק השלישי - עצירת מסע ההסתה המופרע נגד ארגוני החברה האזרחית. לאחר הרעלת הבארות וזיהום שיח הציבורי נדרש תהליך של ריפוי, התאוששות והרגעה. אל מול הסתה פרועה של מי שאינם מסוגלים לקבל ביקורת על מדיניות הממשלה, משימתך כעת היא להבטיח מרחב דמוקרטי מוגן ושמירת חופש הביטוי וההתארגנות, להגן על הדמוקרטיה הלכה למעשה. לצערנו יש צורך ממשי ובהול לעצור את החקיקה האנטי-דמוקרטית, אזהרה מפני ניצני פשיזם לא תספיק, נדרשת התערבות מידית.

המאבק הרביעי - הובלת חזית לאומית לשמירה על טוהר המידות, שלטון החוק, בתי המשפט והתקשורת החופשית. ההתקפות החוזרות והנשנות על בתי המשפט הן יותר מנורה אדומה מהבהבת - ללא הסכמה על עליונות שלטון החוק, לא יכול להתקיים שלטון העם. עליך לבסס מדיניות של אפס סובלנות לפשעי שנאה והתנכלויות, לא לקבל את טענת ה"עשבים השוטים" בהבנה ולעקור מן השורש את ההסתה כלפי בג"ץ ושאר מוסדות המדינה. גנה כל גילוי גזענות ואל תאפשר למנהיגי הימין לעבור על סדר היום כשנוער הגבעות משתולל.

המאבק האחרון והחשוב מכל
- הובלת מחנה שמאל עממי, המוני ונחוש אל מול הימין הקיצוני. עשה זאת בביטחון, עשה זאת מתוך אמונה בצדקת הדרך. אל תתחפש למרכז, אל תלך שבי אחר העדר. תנהיג עם אחריות ואמת, כפי שהבטחת בנאום הניצחון שלך. זה הזמן שלך לקום ולפעול. הצלחתך - הצלחתנו.

הכותב הוא מנהל מחלקת פעילות ציבורית בשלום עכשיו