התפתחות בחקירת חברת בזק: מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, נשלח היום (חמישי) למעצר בית בן 14 ימים על ידי בית המשפט. שופטת בית משפט השלום בתל אביב רונית פוזננסקי כץ הורתה על הפקדת דרכונו של פילבר בידי הרשות לניירות ערך לאחר שאסרה עליו לצאת מהארץ וכן נאסר עליו ליצור קשר עם מי מהמעורבים בפרשה. פילבר חויב להפקיד 400 אלף ש"ח כתנאי לשחרורו.



בנוסף לכך, ביקשה הרשות ניירות ערך לשלוח למעצר בית של 30 ימים את הבכיר בבזק שאול אלוביץ', אולם השופטת פוזננסקי כץ הסתפקה ב-9 ימים כדי לאפשר לרשות לניירות ערך להשלים את החקירה בעניינו וכן כדי לפקח על התקדמות החקירה.



מנכ"לית בזק, סטלה הנדלר נשלחה גם היא למעצר בית בן 9 ימים על מנת למנוע שיבוש בהליכי החקירה. השופטת פוזננסקי כץ קבעה כי "קיים חשד סביר שאי אפשר להתעלם ממנו ומעורבות המנכ"לית היא משמעותית מאוד".כמו כן, השופטת קבעה כי הורתה כי הנדלר תפקיד ערבות של 700 אלף שקלים ואת דרכונה למשך חצי שנה בה לא תוכל לעזוב את הארץ.

במהלך הדיון, ניסה פרקליטה של הנדלר, עו"ד שמחוני לשכנע את השופטת כי היא נחוצה לחברה ובהיעדרו של אלוביץ' היעדרותה של הנדלר תהיה קריטית מבחינה ניהולית. כמובן שבקשה זו לא התקבלה על ידי השופטת.

מנכ"לית בזק, הנדלר. צילום: יחיאל ינאי

פילבר חשוד בעבירות על חוק ניירות ערך ועבירות על טוהר המידות. ברשות סבורים כי פילבר, במסגרת היותו רגולטור העביר פרטים לאלוביץ' שלא היו אמורים להימצא ברשותו בזמן עסקת בזק.

הרשות לניירת ערך סבורה כי פילבר, מחק מסרונים מהנייד שלו וזאת כדי לטשטש עקבות למעשיו כביכול אולם פרקליטו שב והסביר כי זה בהחלט נוהל רגיל של מי שמנסה להקל מהעומס על הנייד שלו. "הוא מוחק כל יומיים אפילו תמונות של הנכדים שלו כדי שלא יהיה לו עומס על הנייד.



שאול אלוביץ'. צילום: אביב חופי



כבר באמצע השבוע הודיעה הרשות לניירות ערך על הרחבת החקירה לחשד כי בוצעו עסקאות למתן שירותי תקשורת לוויינית בין חברת חלל שבשליטת יורוקום לבין חברת יס שבשליטת בזק. בשפת הבורסה קוראים לכך עסקה בין בעלי עניין. החשד הוא לביצוע עבירות על חוק ניירות ערך וחוק העונשין. הרשות שבה ומזכירה שקיים צו איסור פרסום על פרטים נוספים הנוגעים לחקירה.



ברשות לניירות ערך סבורים כי פילבר, במסגרת כהונתו כמנכ"ל משרד התקשורת העביר פרטים חסויים להנהלת בזק בראשותו של שאול אלוביץ' למרות שאלו לא היו אמורים להימצא ברשות החברה.



בעקבות החקירות בפרשה, נרשמו אתמול ירידות חדות במניות הקבוצה. בזק איבדה 1.9% מערכה, מניית אינטרנט זהב ירדה ב-4.8% וחלל תקשורת נפלה ב-10.3% בבית המשפט ביקש נציג הרשות לניירות ערך לשחרר את אלוביץ' ל - 30 ימי מעצר בית כשהוא טוען כי קיים חשש שהחשוד יברח מהארץ מאחר ולא ידע את עוצמת החשדות והראיות נגדו.



עוד הוסיף נציג התביעה: "החשוד פעל כמכונה משומנת לביצוע פעולות מלאכותיות כדי שיניבו תמורה בסך מאות מיליוני שקלים. המטרה הייתה להשפיע על תהליכים עסקיים של חברת בזק. הקימו מערך של שליחים אצל גורמים שהיו אמורים להיות בלתי תלויים. הטעייה מתוחכמת. פעילות ארוכה, מתמשכת ומכוונת. החשודים