היזם האמריקאי-קנדי אילון מאסק צייץ בסוף השבוע בחשבון הטוויטר שלו על הכרזה של דבר חדש וציין כתובת אתר: x.com. "זה לא מפורט כעת, אך הכל יתוקן מחר", נכתב בציוץ הראשון שהותיר את הגולשים מבולבלים. כעבור מספר שעות צייץ: "הבעיה תוקנה, הכל עובד טוב".



הגולשים הסקרנים שנכנסו לקישור ראו דף לבן שבפינה השמאלית העליונה שלו מופיעה האות X. בשעות שחלפו מאז שמאסק כתב את שני הציוצים הלא ברורים, עשרות אלפי גולשים הספיקו לסמן אותם כאהובים, להגיב להם או לצייץ אותם מחדש.




הם ניסו לגרום לו לחשוף מה יופיע באתר, אך הדבר היחיד שהוא אישר היה העובדה כי הוא כתב את הקוד בעצמו. בין התגובות הופיעו ממים שונים והצעות ייעול שונות, בהן שינוי הקוד של האתר במטרה למנוע פריצה אליו. אחד הגולשים אף תהה הם האתר קשור לחברת space x שמאסק נמנה על מייסדה.



בתחילת השבוע שעבר מאסק רכש בחזרה את הדומיין x.com מחברת פייפל שהוא נמנה על מייסדיה. "שמחנו למכור את הדומיין x.com לבעליו הקודמים, אילון מאסק", אמרה נציגה מהחברה. מאסק עצמו צייץ: "תודה לחברת פייפל שאישרה לי לרכוש בחזרה את כתובת האינטרנט הזו. אין לי תוכניות בנושא כעת, אבל יש לה ערך סנטימנטלי עבורי". עלות הרכישה לא פורסמה, אך גורמים שונים מעריכים כי מדובר ביותר מחמישה מיליון דולרים. רק לפני כשלוש שנים נרכשה הכתובת z.com בסכום של כ-6.8 מיליון דולר, מדובר בדומיין שבו ישב הסטרטאפ השני שלו, שמוכר כיום כשירות התשלומים הדיגיטלי - פייפל.



הונו של מאסק, יזם נועז ופילנתרופ ידוע, מוערך בלמעלה מ-13 מיליארד דולרים. החברה הראשונה שהקים, נמכרה תמורת למעלה מ-307 מיליון דולרים ושנתיים לאחר מכן הקים את X.com, שירות פיננסים מקוון. שנה לאחר מכן מוזגה החברה עם חברת Confinity, והחברה המשותפת עסקה בתשלומים דרך דואר אלקטרוני באמצעות הדומיין PayPal. בפברואר 2001 הוחלט לשנות את שם החברה ל-PayPal וכשנה לאחר מכן נרכשה החברה על ידי eBay בסכום של מיליארד וחצי דולר.



מאסק החזיק ביותר מ-11 אחוזים ממניות החברה לפני שנמכרה. ביוני 2002 הקים מאסק את חברת space x ושימש בה מנכ"ל ומנהל טכנולוגי. החברה מפתחת ומייצרת מתקנים לשיגור לחלל. באחד לספטמבר 2016 התפוצצה רקטת השיגור פאלקון 9 של החברה במהלך ניסויים אחרונים לפני השיגור, כשעליה היה הלווין הישראלי עמוס 6. בחודש שעבר שוגרה בהצלחה הרקטה. בשנת 2003 הקים את חברת טסלה מוטורס, שכיום הוא מכהן בה כיו"ר ומנכ"ל.