פרשת הפגישה בין דונלד טראמפ ג'וניור לבין עורכת הדין הרוסייה ממשיכה להסתבך. כעת מתברר כי במפגש שהתקיים בזמן מערכת הבחירות אשתקד השתתף גם לוביסט אמריקאי־רוסי, שנטען כי יש לו קשרים למודיעין הרוסי.



לאחר שבנו הבכור של הנשיא אישר את דבר קיומה של פגישה עם עורכת הדין נטליה וסלניצקאיה ביוני 2016 ואת השתתפותם של גיסו, ג'ארד קושנר, כיום מיועציו הבכירים של הנשיא דונלד טראמפ, ופול מנפורט, שהיה מנהל הקמפיין באותה עת, נחשף ביום שישי כי בחדר נכחו אנשים נוספים.



לפי רשת NBC, בין הנוכחים בפגישה היה גם לוביסט ששירת בצבא הסובייטי וכיום מחזיק גם באזרחות אמריקאית. זמן קצר לאחר מכן אישר הלוביסט, רינאט אחמטשין, כי הוא נכח במפגש וכי שימש גם כמתורגמן. "הניו יורק טיימס" דיווח כי מדובר באנטולי סמחורנוב, מתורגמן אמריקאי יליד רוסיה, שעבר עם מחלקת המדינה והפנטגון. גורם המעורה בפרטים סיפר לרשת CNN כי גם היחצ"ן רוב גולדסטון - חברו של טראמפ ג'וניור שארגן את הפגישה, ונציג של משפחת אלגרוב, משפחת האוליגרכים המקורבת לטראמפ שביקשה את קיום הפגישה - היה נוכח בחדר.



לטענת אחמטשין, שעובד כלוביסט עבור החברה של וסלניצקאיה במסגרת הניסיון לבטל את הסנקציות על רוסיה, סיפר כי היא פנתה אליו כדי שייעץ לה מה לומר בפגישה ואז ביקשה ממנו להצטרף. לדבריו, עורכת הדין הביאה תיק מסמכים שכלל פרטים על הזרמות כספים בלתי חוקיות לכאורה למפלגה הדמוקרטית, והוא סבור שהיא השאירה אותו במגדל טראמפ. במיילים שקיבל טראמפ ג'וניור הובטח לו כי יקבל מסמכים שיסייעו להכפיש את הילרי קלינטון מהשלטון הרוסי, אולם בנו של הנשיא ווסלניצקאיה טענו כי הסוגיה כלל לא עלתה בפגישה. אחמטשין ציין כי הפגישה "הייתה פחות רצינית" מכפי שחשב שתהיה. "אם לדבר בכנות, מעולם לא חשבתי שזה יהיה כזה ביג דיל", אמר.




"תפנית מטרידה נוספת"




בראיונות שהעניק אחמטשין הוא הכחיש כי הוא שימש מרגל אי פעם, ואמר כי הקשר היחיד שלו למודיעין היה כאשר שירת שנתיים בצבא הסובייטי ביחידה שעסקה בריגול נגדי. עם זאת, במסמכים שהוגשו לבית משפט פדרלי ב־2015, הוא תואר כ"קצין ביון נגדי בצבא הסובייטי לשעבר", והואשם כי ארגן פריצה למחשביה של חברת כרייה רוסית וגנב חומרים כדי להכפיש את החברה. ההאשמות בוטלו בהמשך.



חבר ועדת המודיעין של בית הנבחרים, אדם שיף מהמפלגה הדמוקרטית, ציין כי מדובר ב"תפנית מטרידה נוספת". "בין אם הצד הנוסף או הצדדים הנוספים שהשתתפו בפגישה עם בכירי הקמפיין בעת שטראמפ השיג את מועמדות המפלגה היו קשורים ישירות לביון הרוסי ובים אם לא, ברור שהקרמלין קיבל את המסר שדונלד טראמפ מברך על הסיוע של הממשלה הרוסית בהשגת חומר מלוכלך על קלינטון", אמר.



בתוך כך, ביקורו של טראמפ בצרפת הסתיים בסוף השבוע בציוץ נלהב מצדו. הנשיא האמריקאי כתב מיד עם עלייתו למטוס אייר פורס 1, שהביא אותו בחזרה לארה"ב, כי "זה היה כבוד גדול לייצג את ארה"ב במצעד הגדול הזה לרגל 14 ביולי. איחולי לנשיא מקרון". ביקורו של טראמפ ורעייתו מלניה בפריז הגיע לשיאו שלשום, כשצפה בהתרגשות לצד מארחו, הנשיא עמנואל מקרון, במצעד הצבאי המרהיב של יום הבסטיליה, שציין גם 100 שנה להצטרפות ארה"ב למלחמת העולם הראשונה. במצעד השתתפו בין היתר גם 200 חיילים אמריקאים ושמונה מטוסים מתוצרת ארה"ב.



התלהבותו של טראמפ ניכרה בו כאשר מחא כפיים בהתלהבות באירוע. במהלך ביקורו של טראמפ הרבו הוא ועמיתו הצרפתי בטפיחות שכם ובלחיצות ידיים חמות. במסיבת העיתונאים שנערכה בארמון האליזה חזר בו הנשיא האמריקאי מקביעתו הקודמת, ולפיה פריז איננה בטוחה יותר, והכריז כי מדובר בעיר שלווה ו"הכי יפה בעולם". עוד הוסיף כי יש לזקוף זאת לזכותו של מקרון, שהוא "סופר־נשיא", כהגדרתו, ומי שיפגין קשיחות נגד הטרור.