נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה שבר הלילה (ראשון) שיא שלילי נוסף, בכל הקשור להתבטאויות חסרות טקט, זאת לאחר שטען כי הוא "יברך אנס שיכול לאנוס את הזוכה בתחרות מיס תבל, אפילו בידיעה כי נתן להוציאו להורג על כך מאוחר יותר". מדובר בהתבטאות שערורייתית נוספת של המנהיג הפיליפיני, זאת לאחר שבעבר כינה את נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה "בן זונה".



"מה שאני לא אוהב זה ילדים שנאנסו. אתה יכול להתעסק, אולי עם מיס יוניברס. אולי אפילו ניתן לברך אדם על שהיה לו האומץ לאנוס מישהו כשהוא יודע שהוא ימות בעקבות כך", אמר דוטרטה בנאום שנשא בפני דיפלומטים ממדינתו בעיר הדרומית דבאו, בו גם תיאר את המלחמה שממשלתו מנהלת נגד הסחר בסמים, סוגיה שהביאה למות אלפי הרוגים מאז נכנס לתפקידו בשנה שעברה.



אובמה. גם הוא ספג בעבר מדוטרטה. צילום: רויטרס
אובמה. גם הוא ספג בעבר מדוטרטה. צילום: רויטרס



יש לציין כי בעבר דוטרטה כבר התבטא ביחס לנושא זה, כאשר במהלך מסע הבחירות שלו לנשיאות בשנת 2016 הוא זכה לביקורת על כך שהתבדח על חשבון אוסטרלי, שנאנס ונהרג בעיר דבאו בעת שדוטרטה היה ראש העירייה. בנוסף, הוא טען שמותר לחיילים שהיו מעורבים במבצע צבאי מתמשך, לאנוס עד שלוש נשים.



אנס סנטוס, עיתונאית בינלאומית הפועלת למען זכויות נשים, טענה כי "הבדיחות החוזרות ונשנות של דוטרטה על אונס "הגיעו לנקודה של תסכול אדיר", והוסיפה: "מה שמפחיד ומעצבן אותי יותר זה שאנשים עדיין צוחקים מהבדיחות שלו".