על רקע העלאת הכוננות באזור הר הבית, בעקבות הפיגוע במתחם, שבו נרצחו השוטרים האיל סתאוי וכמיל שנאן ע"י מחבלים מאום אל פחם, חשף הבוקר (ראשון) בגל"צ מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, כי בחיפושים באום אל פחם "מצאנו עשרות סכינים, רוגטקות, אלות, דוקרנים, חומרי הסתה, נפילי תחמושת, רימוני הלם ומשקפות". בנוסף לכך ציין הלוי כי השוטרים, מתוך כיבוד נהלי המקום והאסלאם, השילו את נעליהם בכניסה למסגדים.



לטענתו, "בעקבות המתקפה ביצענו חיפושים בעיר, שם לא נמצאו מצבורי תחמושת חיה עדיין". הוא הוסיף כי "יש לנו שמונה עצורים. כל מי שהפריע למהלך הזה נעצר, נחקר וחלקם נכלאו".



המחבלים מהפיגוע בהר הבית. צילום: פייסבוק
המחבלים מהפיגוע בהר הבית. צילום: פייסבוק



לדבריו, מבצעי הפיגוע, על אף היותם אזרחים ישראלים, "הם רוצחים לכל דבר". לדבריו, "כל מי שבא להרוג אזרחים ללא שום סיבה, מתוך סיבה אידאולוגית הוא מחבל, וקודם כל צריך להרוג אותו". 



ניצב יורם הלוי. "מחבל, קודם כל, צריך להרוג". צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
ניצב יורם הלוי. "מחבל, קודם כל, צריך להרוג". צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



כזכור, בשישי האחרון בסביבות השעה 7:10 פתחו שלושה מחבלים מאום אל פחם בירי לכיוון קבוצת שוטרים, זאת לאחר שהציבו להם מארב מתוכנן במקום. לאחר הירי המחבלים נמלטו לכיוון המסגדים בשטח הר הבית, ובתום מרדף אחריהם הם חוסלו. על גופותיהם נתפסו שני רובי קרל גוסטב ואקדח.



לאחר האירוע, החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט על פירוק סוכת האבלים שהקימו משפחות המחבלים באום אל פחם לזכר המחבלים, ערבים ישראלים, תושבי העיר.



במשפחת המחבלים אמרו לאחר שקיבלו את ההודעה על האירוע: "אנחנו מודאגים ולא מאמינים למה שקרה. לא ידענו בכלל שהייתה להם כוונה לבצע פיגוע. עד רגע זה אנו לא מעכלים את מה שקרה. לו היינו יודעים היינו מונעים מהם את זה".