שריפה פרצה היום (ראשון) סמוך לבניין דירות בשכונת כנען בצפת שכתוצאה ממנה, החל אחד הבניינים להתלקח. בתוך כך, שבעה נפגעים משאיפת עשן פונו במצב קל לבית החולים זיו בעיר נזק נגרם לכעשרה מבנים. לאחר מספר שעות לוחמי האש הצליחו להשיג שליטה על השריפה. 



בעיריית צפת אמרו מוקדם יותר כי "בעקבות שריפה שפרצה בשעת הצהרים במורדות שכונת כנען והתפשטותה לתוך השכונות הכריז ראש העיר צפת על נוהל מצב חירום בעירייה- גוייסו בעלי התפקידים הפועלים בחירום, הוכרז על פתיחת מרכז קליטה זמני במתנ"ס בלום, מחלקת הרווחה של העירייה החלה לבצע מיפוי ופינוי קשישים ומשפחות שבתיהם נפגעו. בשעה זו מחלקת ההנדסה של העירייה החלה בבדיקות בתים שנפגעו על מנת לבחון האם ניתן לשוב לבתים".



במשטרה מסרו כי השוטרים פינו את שאר הדיירים מהבניינים הסמוכים ומסייעים לשמירה על שלום הציבור. שירותי הכבאות פועלים לכיבוי השריפה, לחילוץ הלכודה וסריקות אחר לכודים נוספים אם ישנן.


ממד"א נמסר כי כוחות גדולים הכוללים אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ ואופנועים, מאבטחים את פעולות כיבוי האש במקום ונמצאים בהערכות מיוחדת, מפקדי מד"א חברו לפיקוד המשטרה והכיבוי ונערכים בהתאם.

השריפה בצפת


מנהל מרחב ירדן במד"א, אלי פרץ שהגיע למקום השריפה סיפר: "הגענו בכוחות גדולים של אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ וכונני מד"א רכובים על אופנועים. ראינו עשן סמיך בכל האזור ומספר בתים חד קומתיים שאליהם התפשטה האש. יחד עם כוחות המשטרה והכיבוי נערכו לטיפול בנפגעים אנחנו מסייעים בביצוע סריקות אחר לכודים. לשמחתנו בשלב זה לא ידוע על נפגעים קשה או לכודים".

מחברת החשמל נמסר כי עובדי החברה בכוננות באזור. בשלב זה ידוע על חיבור בית אחד שעלה באש ובוצעו הפסקות חשמל ברחוב יוספטל ורחוב הרי מילובאוויטש.


השריפה בצפת. צילום: חברת חשמל



פינוי דיירים מהשריפה בצפת. צילום: מד"א


בשריפה שפרצה בשבוע שעבר בדירה ברחוב סירקין בחיפה אותר בתום פעולות הכיבוי ועם כניסת פראמדיקים של מד"א לדירה, אדם ללא רוח חיים. צוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א שבמקום קבע את מותו. לא היו נפגעים נוספים באירוע. 
 
פראמדיק מד"א שלמה בן עמי שהגיע לזירה סיפר כי הגופה אותרה בדירה כשלא ניתן לזהותה ושניכרים בה סימני פגיעות מאש ישירה. "המראות בזירה לא היו קלים, אך עקב הממצאים ואופי הפגיעה לא נותר לנו אלא לקבוע מוות במקום".