נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נשא הערב (ראשון) דברים בטקס הסיום של מחזור מ"ד של המכללה לביטחון לאומי והעניק למסיימים את סיכת מב"ל. בטקס השתתף גם הרמטכ"ל, רא"ל  גדי איזנקוט, אשר חילק תעודות לבוגרים.



בפתח דבריו התייחס הנשיא לפיגוע הרצחני שאירע ביום שישי האחרון ברחבת הר הבית ותקף את הנהגת הציבור הערבי: "הפיגוע הזה הוא חציית קו אדום ומטרתו המידית היא דרדור האזור למלחמת דמים. השתיקה והתגובות הרפות של חלק מהמנהיגות הפוליטית הערבית מקוממות. טרור חייב להיות מוקע ללא תנאי וללא התפתלויות. מי שאינו מוקיע טרור, משתף איתו פעולה". 

מנגד, ריבלין שיבח את התנהלותם של מנהיגי מדינות ערב בעקבות הפיגוע: "אני רוצה לשבח את המנהיגות האחראית באזור כולו על צעדים ברורים ואחראיים, ובכלל זה התגייסותם של מלך ירדן וראש הרשות הפלסטינית, שהבינו היטב את הסכנה ופעלו יחד איתנו להרגעת הרוחות".  

מלך ירדן עבדאללה התקשר לראש הממשלה בנימין נתניהו בשישי בבוקר כדי להרגיע את הרוחות לאחר מתקפת הטרור בהר הבית. השיחה התקיימה לאחר שבישראל חששו כי הפיגוע בירושלים, שבו נרצחו השוטרים האיל סתאוי וכמיל שנאן, יבעיר את השטח באופן שעלול לעורר אינתיפאדה שלישית. במהלך השיחה בין השניים גינה המנהיג הירדני את הרצח וקרא לישראל לפתוח מחדש את מתחם הר הבית, שנסגר מסיבות ביטחוניות עקב האירוע.

שיחת הטלפון הגיעה בעקבות שיחה דומה, נדירה ביותר, שניהל יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן עם נתניהו. בשיחה גינה אבו מאזן את הפיגוע, ורה"מ הבטיח לו כי הסטטוס קוו בהר הבית לא ישונה.