שוב ניסיון הברחת של חפצים לאסירים ביטחוניים בבתי כלא ישראלים. שירות בתי הסוהר הצליח לסכל הבוקר (ראשון) הברחת טלפונים סלולריים לפלסטיני מתנועת חמאס, המרצה עונש מאסר בכלא גלבוע.



בהודעת השב"ס נאמר כי "בעקבות פעילות מבצעית לסיכול הברחות, נמנעה הברחת שלושה מכשירים סלולריים לבית הסוהר גלבוע. סוהרי הביטחון איתרו את המכשירים הסלולריים בחיפוש שנערך בכניסה לבית הסוהר, מוסלקים בתוך ספר שהובא על ידי אישה שבאה הבוקר לבקר את בנה - אסיר חמאס, תושב מזרח ירושלים, השפוט לעשר שנים בגין ניסיון לרצח. האישה הועברה לחקירת המשטרה".



באופן אירוני, ניסיון ההברחה נעשה בבית כלא גלבוע, בו מרצה חבר הכנסת לשעבר באסל גטאס עונש מאסר של שנתיים בגין הברחת טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים. גטאס הורשע בחודש מרץ בהסדר טיעון, ובתחילת החודש החל לרצות את עונשו. 



בהודעה שמסר לתקשורת עם כניסתו לכלא, אמר גטאס כי הוא מקווה ויפעל בכדי לוודא שיזכה לקיצור שליש. "אני נכנס גאה וזקוף קומה כשאני נהנה מתמיכה ציבורית אמיתית של העם שלי", הוסיף, "אני גאה בתמיכה הזו וכשאצא מהכלא בעוד שנתיים, זקוף קומה ובראש מורם, אמשיך את הדרך של הפעילות הפוליטית שאני עושה מזה ארבעים שנה ואמשיך להגן על זכויות האסירים להביא עניינם לסדר היום הציבורי".