אבי שביט, צעיר בן 23, הוא שחקן ומאמן כדורסל שחייו התהפכו בשל משבר נפשי מורכב שעבר במהלך שירותו הצבאי, אבל הוא הצליח להפוך את ההתמודדות למנוף לסיוע לצעירים אחרים המתמודדים עם קשיים נפשיים, והיום ישתתף בטורניר ליגת הכדורסל של עמותת אנוש, "בשותף", שיתקיים בלוד.



חשוב לו להדגיש כי משברים נפשיים, קשים ככל שיהיו, אסור שיעמדו בדרכו של אף צעיר או צעירה בדרכם להגשמת חלומותיהם. "במהלך השירות, בגיל 19, יצאתי לקורס מאמני כדורסל במכון וינגייט. מגיל קטן הכדורסל היה חלק חשוב בחיים שלי והיה ברור שזה הכיוון שלי בחיים. לקראת סיום הקורס חוויתי משבר נפשי והתאשפזתי", הוא מספר.



לאחר האשפוז הגיע שביט לשיקום בעמותת אנוש ואחיו הוא זה שהביא לידיעתו שישנה קבוצת כדורסל של מתמודדים עם קשיים נפשיים, ודחף אותו להצטרף. "לאט־לאט הצטרפתי לקבוצה וחזרתי לשחק, וכחלק מהשיקום החלטתי לאזור אומץ ולשוב לסיים את קורס המאמנים בווינגייט. ההרגשה לסגור מעגל כזה היא הרגשה נפלאה".



"לבנות איכות חיים חדשה"





כיום אבי משמש כמאמן קבוצת לוד של ליגת הכדורסל של עמותת אנוש, כעוזר מאמן של קבוצת ראשון לציון וכשחקן בקבוצת תל אביב של הליגה. "על המגרש יש לי הרבה ביטחון עצמי והרגשה של בית, המשחק נותן לי המון מוטיבציה וכוח, כמו גם יכולת להתמודד עם מסגרות אחרות בחיים שלי".



מיכל ויירון, מנהלת מיזם "מיינד אנד פיטנס" ומקדמת תחום הבריאות בעמותת אנוש, מסבירה: "הספורט משמש אותנו ככלי לקידום בריאות פיזית ונפשית והוא כלי טיפולי משמעותי בעולם בריאות הנפש. לכן אנחנו דואגים למגוון רב של חוגי ספורט במיזמים בדרגות שילוב ושכבות גיל שונות, כך שכל אחד ואחת יוכלו לבחור מסגרת המתאימה להם, להכיר חברים חדשים, לצבור חוויות משמעותיות ולבנות איכות חיים חדשה".