לאחר המתיחות שהורגשה סמוך להר הבית בעקבות אי הסכמתם של מתפללים מוסלמים לעבור בדיקת מגנומטר בכניסה אליו אתמול, שוב התפללו הערב (שני) עשרות מוסלמים בכניסה לשער האריות, מול עיניהם הפקוחות של לוחמי משמר הגבול (מג"ב), וזאת מאחר שסירבו, פעם נוספת, לעבור בדיקה במכשירי האבטחה. כמו כן, המתפללים קוראים בקריאות "אללה הוא אכבר", והשוטרים מונעים מהם מעבר ללא בדיקה ביטחונית.



ברקע נשמעו קולות של ירי זיקוקין ורימוני הלם, אולם במקום לא נרשמו תנועות חריגות, ולא נפגעים, כאשר האירוע נמצא תחת שליטה מלאה של המשטרה.


למעשה, מאז שעות הבוקר, כמו שאירע לפני כיממה, מסרבים מתפללים מוסלמים, בהוראות הווקף, לעלות להר הבית, תוך כדי מעבר דרך המגנומטרים, זאת בטענה שאינם מחויבים בבדיקה כדי להגיע למקום התפילה שלהם.



מתפללים בפאתי ההר ביום ראשון. צילום: מרק ישראל סלם
מתפללים בפאתי ההר ביום ראשון. צילום: מרק ישראל סלם



במשטרה, בשירות הביטחון הכללי (שב"כ), במשרד לביטחון פנים ובלשכת ראש הממשלה מסרבים להיכנע בשלב זה לתכתיבים של הווקף, מה גם שבסריקות שנערכו אחרי הפיגוע הרצחני בשישי האחרון בהר הבית נחשף סליק של כלי נשק קרים במקום. כזכור, בעקבות האירוע החמור החליטו גורמי הביטחון להחמיר את אמצעי האבטחה סביב הר הבית, וזאת כתנאי להשבת הכניסה להר.



בפיגוע שאירע באזור בשישי בבוקר נרצחו השוטרים האיל סתאוי וכמיל שנאן, זאת לאחר ששלושה מחבלים מאום אל פחם הציבו להם מארב ופתחו בירי שהביא למותם. לאחר האירוע הם ניסו להימלט מהמקום לכיוון הר הבית, אך חוסלו על ידי כוחות הביטחון.