נערה שברחה מהבית כדי להצטרף לדאעש נתפסה בידי כוחות צבא עיראקיים במוסול. הנערה, לינדה ונזל, 16, ברחה מביתה שבגרמניה לפני שנה, לאחר שהמירה את דתה לאסלאם ושינתה את שמה למרים. תמונות מלכידתה הועלו לאחרונה לטוויטר, בהן היא נראית מובלת בידי הכוחות הצבאיים, לאחר שנמצאה בתוך מנהרה לצד נשים נוספות. על פי ה-telegraph, בתחילה שוביה חשבו שמדובר בנערה יזידית שנחטפה כיוון שלא ידעה ערבית.



ונזל, במקור מפולסניץ דרזדן, טסה מפרנקפורט לגבול טורקיה-סוריה, משם הוברחה לעיראק. לפי החשד היא התאהבה בנער מוסלמי שהכירה דרך האינטרנט, ששכנע אותה להצטרף אליו להלחם לצד דאעש והשניים אף התחתנו. היא המירה את דתה ושינתה את שמה למרים, ואף העלתה תמונות שלה תחת שם זה ועם מטפחת ראש לפייסבוק לפני בריחתה.



ונזל יחד עם שוביה. ויאן דח'יל/טוויטר
ונזל יחד עם שוביה. ויאן דח'יל/טוויטר



בשנה שעברה, לאחר שהתברר שנעלמה, חבריה סיפרו למשטרה שונזל החלה ללמוד ערבית, לקחה קוראן לבית הספר, התלבשה בצניעות והייתה אובססיבית בכל הקשור לאסלאם. אותה תקופה היא גם החלה לדבר עם נער מוסלמי, פעיל דאעש וכן פעילים נוספים באמצעות האינטרנט, והייתה תחת השגחה של מודיעין הגרמני. אותם גורמים חשדו בה כי היא מתכננת לבצע פשע חמורה נגדה המדינה.

"יש ממצאים חדשים בחקירה הפלילית שנבדקים", אמר התובע הראשי בגרמניה לורנץ האסה. "כשהיא תזוהה באופן חד משמעי החקירה תתחדש". אומנם עדיין לא הוצאה הצהרה רשמית באשר לזהותה של הנערה, אך לפי העיתון הגרמני ה- Die Welt, שהתבססו על מקורות מגורמי בטחון, זו היא בוודאות ללא ספק.


ונזל, 16, ברחה מהבית לפני שנה ומאז נעלמו עקבותיה. ויאן דח'יל/טוויטר
ונזל, 16, ברחה מהבית לפני שנה ומאז נעלמו עקבותיה. ויאן דח'יל/טוויטר
ונזל נמצאה בתוך מערכת מנהרות במוסול יחד נשים נוספות, מרוסיה, טורקיה, קנדה וצ'צ'ניה. חלקן היו לבושות חגורות נפץ ונשאו נשק אוטומטי, ולפי הדיווחים עולה כי הן פעלו עבור כוחות המשטרה של דאעש בעיר.
 
ונזל נתפסה יחד עם 20 נשים נוספות בתוך מערכת מנהרות במוסול. ויאן דח'יל/טוויטר
ונזל נתפסה יחד עם 20 נשים נוספות בתוך מערכת מנהרות במוסול. ויאן דח'יל/טוויטר
מהדיווחים עולה שלאחר שברחה, ונזל שלחה לאמה מכתבים כאשר הגיעה לטורקיה, אך מאז הקשר ביניהם נותק. "הייתי בהלם, בתי מעולם לא גנבה או שיקרה לגבי שום דבר לפני כן. היא עברה שטיפת מוח רצינית ואני מקווה שנוכל להחזיר אותה", סיפרה אימה, לאחר שהבינה שבתה ברחה מהבית.