חוקרי רשות ניירות ערך ביצעו היום (שלישי) חיפוש במשרדי חברת "חלל תקשורת", שבשליטת משפחת אלוביץ, ויו"ר הדירקטוריון שלנה הוא דור אלוביץ', בנו של איש העסקים שאול אלוביץ', כך מסרה החברה לבורסה לניירות ערך. החיפוש נערך במסגרת חקירת פרשת בזק ונוגעת לעסקאות למתן שירותי תקשורת לוויינית בין החברה לבין חברת יס. עוד נמסר מחלל תקשורת, כי "נכון למועד דיווח זה אין בידיה כל מידע נוסף אודות הנושאים הנחקרים או הסיבה לשמה".



בשבוע שעבר הופסק המסחר במניות חלל תקשורת, כמו גם במניות שאר החברות בקבוצה. היום מאבדת המניה 1.31% מערכה. החברה מספקת שירותי תקשורת בלוויין בדרך לווייני "עמוס". עוד בשבוע שעבר, נשלחו שאול אלוביץ' ומנכ"לית בזק, סטלה הנדלר למעצר בית של תשעה ימים. 



כזכור, שאול אלוביץ' ובנו, כמו גם מנכ"ל יס, רון אילון, וסמנכ"ל הכספים של החברה, מיכאל ניימן, חשודים עבירות מרמה והפרת אמונים, עבירות מנהלים בתאגיד, קבלת דבר במרמה, שיבוש הליכי משפט ועבירות דיווח. החשדות נוגעים להטיית השווי הכלכלי בעסקת רכישת אחזקות הפרטיות של אלוביץ' ביס (דרך יורוקום הפרטת שבבעלותו, י.ש) על ידי חברת בזק, שנמצאת בשליטתו, אך לא בבעלותו המלאה.



בשבוע שעבר זומן מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, לחקירה בחשד למעורבות בפרשה וליתר דיוק העביר מסמכים מסווגים לחברת בזק "באופן שיטתי". לאחר חקירתו הוא נשלח למעצר בית של שבועיים. עורך דינו, יובל נחמני, אמר ביום שראשון כי מדובר ב"עובד ציבור שעשה מה שעשה לטובת הציבור ולפי ראות עיניו".