נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט איתן אורנשטיין, הוציא היום (שלישי) צו מעצר ליזמית הנדל"ן ענבל אור, לאחר שלא שילמה את חובות הפיגורים שנצברו לה ולא סיפקה את המסמכים כפי שהורה לה בית המשפט. על פי פסיקה קודמת של השופט, היא צפויה לרצות מאסר בן שבוע ימים. 



"המועד לביצוע האמור חלף, אך החייבת לא השכילה לתקן את דרכיה, לא שילמה את חוב הפיגורים, לא המציאה את המסמכים ולא הוגשה כל בקשה על ידה", כתב השופט בהחלטתו. "בנסיבות אלה ונוכח התנהלות החייבת, ובהינתן שלא פעלה לנצל את הארכה שניתנה לה להסדיר את הדרוש, אין מנוס אלא להיעתר לבקשה זאת בהמשך להפרות צווי בית המשפט וחרף הארכות שניתנו בידה את החלטות הבית המשפט".

כזכור, השופט אורנשטיין נתן לאור ארכה של קצת יותר משבועיים לסדר את העניינים. "לא תעשה כן החייבת עד לאותו מועד, תיאסר למשך שבעה ימים. על החייבת יהיה להתייצב במשטרת ישראל לשם ביצוע המעצר", כתב החלטתו בסיום הדיון הקודם. 

ההחלטה לעצור את אור הגיעה בעקבות בקשה של המנהל המיוחד של נכסיה של אור, עו"ד איתן ארז, להשית עליה סנקציות ולקבוע כי היא ביזתה את צו בית המשפט. "בעל התפקיד כמו גם בית המשפט בא לקראת החייבת פעם אחר פעם, לפנים משורת הדין, נתן לה אורכות לתקן את ההפרה אך ללא הועיל. בנסיבות אלה שומה היה עלי להורות על הטלת סנקציה לאלתר". 

כזכור, באפריל הוציא בית המשפט צו מעצר נגד אור, לאחר שלא התייצבה לדיון בעניינה. הנשיא אורנשטיין קבע כי היא ביזתה את בית המשפט והורה למשטרה לעצור אותה ולהביאה בפני שופט תוך 24 שעות. המפרק ביקש מהשופט אורנשטיין להוציא צו הבאה ולהורות למשטרה להביא את אור בפני בית משפט. לבקשה הצטרף עורך הדין אילון בריל, בא כוח כונס הנכסים הרשמי. אורנשטיין כתב בהחלטתו כי אור "לא התייצבה לדיון, הגם שהחלטה הודעה לה, כאמור בתצהיר שהוצג בפני, כמו גם שהיא אמורה לדעת על ההחלטה, לאור בקשת הדחייה שהוגשה על ידה". 
 
השופט קבע כי "בנסיבות אלה.. ניתן בזה צו הבאה לחייבת. משטרת ישראל מתבקשת לעצור את החייבת ולהביאה בפני שופט תוך 24 שעות ממעצרה". עוד קבע השופט כי צו המעצר ניתן להמרה בהפקדת 50,000 ש"ח וחתימה על התחייבות שהיא תתייצב לדיון הבא שיקבע. 
 
בתגובה אמרה אז אור כי לקתה בדלקת ריאות ואף שלחה אישור, וכי היא בטוחה שמדובר בטעות.