אחרי הבקיעים שנתגלו בין המשטרה לשב"כ בעקבות הפיגוע בשישי שעבר בהר הבית, כפי שחשפנו במעריב, זאת בהיעדר דיווח מוקדם ומידע מהשב"כ על הימצאות אמל"ח במתחם ההר, מתעוררת עתה מחלוקת נוספת ובעלת השלכות נרחבות בין שני גופי הביטחון. ראש הממשלה בנימין נתניהו יצטרך לקחת אחריות ולקבל החלטות מכריעות לגביה. 

המחלוקת נתגלעה בעקבות הצבת המגנומטרים בהר הבית לאחר הפיגוע ותגובות הווקף ומגזרים באוכלוסייה הערבית, על הפרות הסדר והעימותים האלימים כנגד שוטרים וכוחות הביטחון בשל הסירוב לעבור דרך מעברי הבידוק הביטחוניים האלקטרוניים. 

נתניהו. ההכרעה בעניין המגנומטרים תעלה לפתחו. צילום: מרק ישראל סלם
בעוד בשב"כ מוכנים להתגמש וממליצים להסיר את המגנומטרים, סבורים מפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב יורם הלוי, המפכ"ל רנ"צ רוני אלשיך וגורמי המודיעין במשטרה כי יש צורך חיוני בהשארת המגנומטרים במקומם וזאת חרף התגובות הקשות. בישיבה סגורה שהתקיימה היום (רביעי) הביעה המשטרה עמדה נחרצת לגבי המגנומטרים, ומנגד גילו בשב"כ נכונות להסרתם. ראש הממשלה כאמור יצטרך להכריע בסוגיה שהובאה לפתחו.

רק לפני זמן קצר נתן הווקף בירושלים הצהרה ואמר כי "אם לא יוסרו המגנומטורים – יהיה פיצוץ. זה יוביל להסלמה". 
נציין כי גורמים בכירים במשטרה מעריכים כי חרף הרעש והמהומות שמתחדשות מעת לעת, כוחות הביטחון בראשות המשטרה מסוגלים להתמודד היטב עם כל תרחיש אפשרי בהר. הערכות מצב מתקיימות בהתאם להתפתחויות. אותם גורמים בכירים טוענים: "זו תקופת רעש שנועדה להקל את ההחלטה, אבל זה לא מונע מרבים באוכלוסיה המוסלמית לעלות להר ולכבד את ההחלטה. מי שמתנגד מנסה לעורר פרובוקציות ללא סיבה וזה לא נכון להיכנע לתכתיבים של אוכלוסיה כזו או אחרת. אנחנו צריכים לפעול מקצועית, ואם קיבלנו החלטה להציב מגנומטרים אין שום סיבה לשכנע עתה שזה מיותר או שניתן להסתדר בלעדיהם. גם אם יש עיכובים או שעות לחץ, ניתן לפעול בצורה מקצועית ואיכותית ולא תוך ויתור על עמדות הביטחון הללו. בכל מקרה, אין לנו ספק אפילו שאחרי הרעש ובמידה ונתמיד בעמדתנו כל האוכלוסייה הערבית לרבות המסיתים ופורעי החוק ייכנעו בסופי של יום והסדר ישוב על כנו".

מתפללים עוברים במגנומטרים אל הר הבית. צילום: דוברות המשטרה
במשטרה להציג צילומים וסרטונים המתעדים מתפללים מוסלמים עולים להר הבית כשהם עוברים דרך המגנומטרים. במשטרה מתחילים לבחון התרחשויות לקראת סוף השבוע כשהדגש על יום שישי הקרוב שמוגדר כיום הפולחן.
מהשב"כ נמסר: "אין לנו כוונה לעסוק או להתייחס לסוגיות המתנהלות בדיונים סגורים ".