שר האוצר משה כחלון השתתף שלשום בערב בפגישה עם כ־500 תושבי קריית אונו והסביבה שנערכה במרכז האקדמי אונו ביוזמת ח"כ רחל עזריה (כולנו).


כחלון דיבר על נושאים שוטפים שונים ובמרכזם תוכנית נטו למשפחה. החלק הארי של הפגישה הוקדש לטיפול בילדים, אך עלו בה גם נושאים נוספים.


  1. כך למשל התייחס שר האוצר לאירועי הר הבית והודיע על כוונתו להתייחס אל המקום כאל קו אש ולהשוות את שכר השוטרים המשרתים בו לשכר הנהוג ביחידות קרביות אחרות. נוסף על כך בישר כחלון לתושבי המקום על כוונתו ליזום פרויקטים של "מחיר למשתכן" כדי שגם הזוגות הצעירים באזור יזכו לדיור מוזל.

כשדיבר שר האוצר על מעונות היום ועל הצורך בהקלות להורים הצעירים, נשאל על ידי אחד המשתתפים על אודות הסיוע להורים לילדים נכים. "לקשישים הנכים דואגים ואת הילדים הנכים מזניחים. אף אחד אינו דואג לסייע למשפחות בהוצאות הטיפול בהם", טען המשתתף.



כחלון הודה שהנושא הזה אינו מוכר לו והבטיח לטפל בו. משתתף אחר שאל מדוע ה־1% שקוצץ מדמי ההבראה במסגרת החוק להתייעלות עדיין לא הוחזר, ושר האוצר הבטיח לבדוק גם את העניין הזה ולהחזיר את הפיצוי רטרואקטיבית.



סוגיה נוספת שהועלתה במהלך המפגש הייתה פינוים של תושבי גבעת עמל והפיצוי שהם דורשים עבורו. סוגיה זו דווקא לא הייתה חדשה לשר האוצר, שכבר נפגש עם נציגות התושבים.



כחלון אמר שכשם שבעיית התושבים בליפתא שליד ירושלים (שאולצו על ידי עמיגור להתפנות ללא פיצוי בגלל הרחבת כביש מספר 1) נפתרה, כך בדעתו לפתור גם את בעיית מפוני גבעת עמל. בניגוד לעמדה הרשמית, כחלון סבור שהם אינם פולשים ושיש להם זכויות על הדירות שבהן התגוררו.


ח"כ עזריה מתכוונת ליזום מפגשים דומים נוספים מיד עם סיום חופשת הקיץ.