על רקע התכונה בקרב המשטרה לקראת המהומות הצפויות בהר הבית בשישי הקרוב, בעקבות הצבת המגנומטרים בכניסה לאתר הקדוש, ולאחר הדיווחים על הלחץ שמפעילה ארצות הברית על ישראל לשם הסרתם, טען הבוקר (חמישי) בגל"צ השר לביטחון פנים גלעד ארדן כי "משטרת ישראל זקוקה להם". הוא הוסיף כי הוא "מודע למגעים שמתנהלים בנושא מאחורי הקלעים ע"י גורמים שונים בעולם".



"קרה כאן דבר שלא קרה מעולם. כשהתגלו הפרצות במתחם הר הבית נוצר מצב מסוכן מאוד, ולכן המשטרה בהחלט תמכה בהחלטה והציבה מגנומטרים", הסביר השר, שהוסיף כי "לא ראיתי ולא שמעתי אף מומחי הביטחון שהתנגדו להצבת המגנומטרים או שהתריעו מפני ההתרחשויות האחרונות". לדבריו, "צריך להבין שהמגנומטרים לא הוצבו בכניסה למסגדים אל אקצא וכיפת הסלע, אלא סמוך למבואות ולמעברים במרחק לא מבוטל עד למסגדים".



הצבת המגנומטרים בהר הבית. צילום: מרק ישראל סלם
הצבת המגנומטרים בהר הבית. צילום: מרק ישראל סלם





מלבד זאת, הוא ציין כי הוא נמצא בקשר הדוק עם ראש הממשלה בנושא. "ראש הממשלה הודיע אתמול שהוא יחליט בנושא כשהוא יחזור לארץ, ואני מניח שהיום אחרי שינחת יתקיים דיון והוא ימסור את החלטתו בנושא", אמר ארדן, שטען גם כי "קיימנו מספר התייעצויות בנושא, יחד עם ראשי מערכות הביטחון השונות".



"ההחלטה של רה"מ להציב את מכשירי הבידוק התקבלה על סמך המלצת המשטרה, וזה התחיל כבר אחרי רצף האירועים ב-2015, וקיבל חיזוק בהמשך, אלא שמתוך רגישות לציבור ולמקומות הקדושים החלטנו להמתין".



בתוך כך, הוא ציין גם כי הוא מודע לשיחות המתנהלות בנושא מאחורי הקלעים: "אני יודע שמתנהלים מגעים בין היתר על ידי גורמים שונים בעולם, ולכן לא אופתע מכל החלטה. אנחנו בינתיים ממתינים לשובו של ראש הממשלה כדי לקבל את ההחלטה".