צעירה סינית ניסתה להבריח 102 אייפונים מהונג קונג ונתפסה. האישה נעצרה בידי פקידי מכס, כשניסתה להיכנס לעיר שנג'ן מהונג קונג. על פי הדיווחים בכלי התקשורת הסינים, הפקידים החלו לחשוד בצעירה, כאשר ראו שגופה לא בפרופורציה, כמו גם העובדה שלבשה שכבות רבות באמצע הקיץ. את המכשירים הניידים מצאו הפקידים תחת שכבות רבות של בגדים, וכשהם בתוך אריזות ניילון. בנוסף אליהם, נמצאו על גופה של הצעירה 15 שעונים יוקרתיים.



טוויטר
טוויטר

על פי הערכה, משקל כל הסחורה שנמצאה על גוף הצעירה, כולל השעונים, הוא כ-20 ק"ג. שווי הסחורה עדיין לא ידוע במדויק, אך מעריכים שמדובר בסכום של מאות אלפי דולרים. לצד בדיקת שווי הסחורה, וסוגי הניידים, הרשויות בסין בודקות האם האישה פעלה לבד או שהיא פועלת כחלק מרשת  מבריחים.
 
טוויטר
טוויטר


אמנם האירוע הנוכחי הוא משונה, אך הברחת אייפונים מהונג-קונג אינה דבר נדיר, ופקידי מכס נתקלים בתופעה לא מעט פעמים. היא נעשית בעיקר בידי רשתות מבריחים, כיוון שבהונג קונג מחיר האייפונים זול יותר מאשר בסין, מה שהופך את העסק לרווחי עבור המבריחים. ב-2012 למשל, נחשפה ביפן רשת הברחה של אייפונים, שלפי ההערכות הבריחה סחורה בסך 78 מיליון דולרים.