נשיא המדינה ראובן ריבלין ישוחח היום נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, זאת בעקבות בקשה של ארדואן שהועברה אתמול לבית הנשיא לאור ההידרדרות בימים האחרונים בהר הבית. לפי פרסום של אודי סגל בחדשות 2, משרד החוץ התנגד לשיחה, אך מבית הנשיא נמסר כי לא הועבר מסר שכזה מגורמים דיפלומטיים. 
 
"נשיא המדינה עושה מאמצים כבירים להרגעת הרוחות. צר לנו שגופים האמורים להיות שותפים לאותה המשימה, מעדיפים להשחיר את פניו של הנשיא במקום לפעול למען טובת המדינה", נמסר מבית הנשיא. 

"כמו בכל שיחה מדינית, גם בשיחה זו, יעביר הנשיא לארדואן את עמדתה של מדינת ישראל באופן המוסכם והמתואם עם כלל הגורמים הרלוונטיים.  בשום שלב לא הועברה אל בית הנשיא עמדה מדינית לפיה מדינת ישראל אינה באה בדברים עם טורקיה בשל ״תמיכתה של זו בטרור או בשל הסתה״, כפי שנטען", הוסיפו בבית הנשיא.

מתפלל עובר בידוק ביטחוני בהר הבית. צילום: מרק ישראל סלם


מוקדם יותר פורסם כי לחץ חזק שהופעל על ידי סעודיה וירדן הביא להתערבות ארצות הברית במשבר הר הבית, כך לפי בכיר פלסטיני שצוטט בעיתון הלונדוני א-שרק אל אווסת הבוקר. לפי הדיווח, ב-24 השעות האחרונות התרחשו מגעים מאחורי הקלעים בנושא, זאת לאחר שסעודיה ביקשה בתקיפות מהבית הלבן להפעיל לחץ על ישראל על מנת להביא לקץ הפרשה, כאשר במקביל, ירדן מנהלת מגעים על הממשלה בנושא.

"לפי המידע שבידינו המועד האחרון להסרת המגנומטרים, שנתנו האמריקאים לישראלים, הוא היום בערב", אמר הגורם, שהוסיף: "האמריקאים לחצו על ישראל והציגו פשרה, לפיה שערי הבידוק יוסרו בתמורה להמשך פעולות אבטחה אלטרנטיביות במקום".