דריכות גבוהה היום (חמישי) במערכת הביטחון לקראת האפשרות של התפרעויות נרחבות בתפילות השישי בהר הבית מחר. ראש הממשלה ניצב בפני השאלה האם להסיר את גלאי המתכות שהוצבו בהר לאחר פיגוע הטרור בו, הצעד שהוביל למחאה הנרחבת בקרב מוסלמים. במשבר מתערבים מנהיגים ערבים, והשב"כ והמשטרה מציעים הצעות סותרות לגבי הנושא. נתניהו, שנחת לפני זמן קצר מאירופה, כינס הערכת מצב בקרייה בנושא. 

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, התראיין הערב בחדשות 2 ואמר כי הוא מתנגד נחרצות לרעיון של הסרת גלאי המתכות בהר. "האינטרס הביטחוני למנוע פיגועים עתידיים בעקבות רצון לחקות את מה שקרה צריך לגבור. צריך להמשיך ולהתקין אותם בכל הדרכים להר הבית. אם השב"כ מתנגד לאמצעי האבטחה – הוא צריך להציע חלופות, וזה לא קרה". עם זאת, ארדן סייג כי "יש פה שיקולים שאני לא מכיר ובסופו של דבר ראש הממשלה יצטרך לקבלה". 

ארדן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ארדן המשיך ואמר: "יש איומים של מנכ"ל הווקף, מהמסיתים המרכזיים, ומארגוני טרור, בניסיון ליצור גל אלימות מזה. האם זה משפיע על מה שקורה ברחובות? בינתיים לא, לא בירדן ולא באיו"ש – ובירושלים המשטרה מתמודדת היטב עם הפרות הסדר. כמובן שזה יכול גם להתפתח למחאה רחבה יותר. מצד שני, אי אפשר להתעלם גם מהתרחישים שהמשטרה צופה – אם ייכנס מפגע להר הבית, וזה יכול להיות גם יהודי כתג מחיר, זה גם יכול להביא לתבערה במזרח התיכון". 

נשיא המדינה ראובן ריבלין שוחח היום עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, זאת בעקבות בקשה של ארדואן שהועברה אתמול לבית הנשיא לאור ההידרדרות בימים האחרונים בהר הבית. לפי פרסום של אודי סגל בחדשות 2, משרד החוץ התנגד לשיחה, אך מבית הנשיא נמסר כי לא הועבר מסר שכזה מגורמים דיפלומטיים. משרד החוץ פרסם אחר כך כי אכן המליץ ליועץ המדיני של ריבלין לא לקיים את השיחה. ידוע כי גם מלך ירדן עבדאללה מעורב במגעים.