הזמר, השחקן והבמאי אמיר פרישר (פיי) גוטמן, בן ה-41, טבע היום (שבת) בצהריים בחוף לא מוכרז סמוך לנווה ים שבעתלית. גוטמן הבחין בילדה כבת 5, ככל הנראה אחייניתו, נסחפת בים ובעת שחילץ אותה בשלום נקלע למצוקה בעצמו. כוחות ההצלה נאבקים בשעה זו על חייו ומבצעים בו פעולות החייאה ממושכות. הילדה חולצה ללא פגע. 

הפרמדיקים של מד"א, אסף דיין ומרק קוזמנקוב, שהגיעו למקום וטיפלו בגוטמן סיפרו: "כשהגענו למקום, ראינו בחוף על קו המים גבר כבן 40 שוכב מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. אנשים שהיו על החוף משו אותו מהמים והחלו לבצע פעולות החייאה בסיסיות, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים וביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שכללו עיסויים, הנשמה, מתן שוקים חשמליים וטיפול תרופתי, לאחר טיפול בשטח העלינו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו תוך המשך פעולות החייאה לבית החולים, שם הרופאים ממשיכים להיאבק על חייו".

ד"ר ירון בר לביא, מנהל המחלקה לטיפול נמרץ נשימתי ברמב"ם, עדכן במהלך הערב על מצבו: "הוא עבר החייאה בשטח והגיע לרמב"ם ללא דופק. כאן החל תהליך החייאה ולאחר כעשר דקות של טיפול הצלחנו להחזיר לו דופק. הוא מאושפז בטיפול נמרץ במצב קשה עדיין ולא יציב. הוא מקבל טיפול נמרץ מאד על מנת לייצב את מצבו. הוא מגיב לטיפול ומקווים שהוא ילך וישתפר. הוא איש צעיר וקיבל טיפול מהר. יש לנו 48 שעות קשות ועוד 48 שעות נוכל לדעת יותר. בסך הכל הוא היה בלי דופק של 50 דקות".


 
 

 

Good morning @amirfguttman

A post shared by gala noi (@gala_noi) on


ידידה של גוטמן סיפרה בבית החולים: "כשהיה לו חשד למחלת הסרטן באתי אליו לבית החולים איכילוב והייתי אחריו ותמכתי בו. לאחר שהוא התאושש הוא יצא בהרצאות, הוא נאבק למען אנשים חולים. הוא נלחם בכנסת, הוא בן אדם צדיק, לוחם, חכם ואינטליגנט. אנחנו צריכים להתפלל, תקראו תהילים לרפואת אמיר פרישר ינאי גוטמן בן שרה".
 
"ממה שאני הבנתי הוא הצליח להציל את האחיינית הצעירה שלו וכתוצאה מזה הוא בלע מים וטבע. הוא נאבק על חייו וכולנו פה ברמב"ם, לא נעזוב אותו עד שהוא יחזור לחיים. כולנו בתקווה וגם אני מאמינה שהוא יחזור לחיים".

 

מתפלל לשלומו ובריאותו של אמיר פיי גוטמן

A post shared by eyalgolan1 (@eyalgolan1) on


רק לפני כשבועיים הגיש גוטמן תביעת ענק נגד בית החולים 'איכילוב', זאת לאחר שבשנה שעברה הוא אובחן בשגגה כחולה סרטן מתקדם ונאלץ לעבור טיפולים כימותרפיים קשים. בתביעה נטען כי בית החולים הסתיר פרטים אקוטיים מפרישר גוטמן במהלך הדרך, ובכלל זאת הציג לו מצגי שווא שונים ולא גילה לו כי כבר בשלב מוקדם התקבלו אצלו סימנים שהאבחנה היסודית הינה שגויה. 


אמיר פיי גוטמן בזמן האשפוז בבית החולים. צילום: אינסטגרם
אמיר פיי גוטמן בזמן האשפוז בבית החולים. צילום: אינסטגרם


על פי התביעה, "נעצר לפתע פתאום מהלך חייו של התובע, אשר עד לאותו מועד הקדיש עצמו לחיי יצירה ואומנות פוריים. כך, נזרק התובע וחייו עברו טלטלה, 'רעידת אדמה' של ממש, תוך שהוא נאלץ לעבור טיפולי כימותרפיה קשים ומיותרים". עוד נכתב כי "חייו האישיים של התובע - נשוי ואב לילד רך בימים - ספגו מהלומה אדירה, כשבכלל זאת, ובין היתר, תוך שנכפה על התובע ריחוק מבנו הפעוט ותוך שאישו של התובע נאלץ אף הוא לרתום את כל זמנו ומרצו לטיפול בו".

כזכור, במרץ בשנה שעברה אושפז גוטמן בבית החולים ולאחר סדרת בדיקות התבשר "באופן חד משמעי וללא כל הסתייגות", שהוא חולה בסרטן אגרסיבי ומתקדם לכאורה, אשר סיכויי ההחלמה שלו ממנו עומדים על לא יותר מ-50 אחוז. "החל מאותו הרגע חייו של התובע התהפכו על פיהם, התובע נשאב לעולם של כאב וסבל, בכי ועצב תהומי אין סופי כאשר התובע מרגיש שנגזר עליו גזר דין מוות", נכתב בתביעה.