השמחה בבית משפחת סלומון ביישוב חלמיש, על הולדת הנכד הצעיר נקטעה מוקדם מדי, כתוצאה מהפיגוע הקטלני שאירע אמש בו נרצחו שלושת בני המשפחה ואחת נוספת נפצעה. הערב (שבת) הותר לפרסום כי הנרצחים הם יוסף סלומון, בן 70, בתו חיה, בת 46, שניהם תושבי היישוב ובנו אלעד, בן 36 מהיישוב אלעד, שהותיר אחריו חמישה ילדים. בנוסף אליהם, נפצעה אשתו של יוסף, טובה, בת ה-68.



כזכור, בני המשפחה התכנסו בביתו של הסב כדי לחגוג את הולדת נכדם הצעיר, שנולד פחות מיום לפני כן, כאשר המחבל - עמר אלעבד מהכפר אל כובר הסמך - חדר לבית והחל לדקור את הנמצאים בו. במהלך מסע ההרג, חלק מבני המשפחה הצליחו להימלט. כתוצאה מצעקות בני המשפחה, הגיע למקום חייל בחופשה שמשרת ביחידת עוקץ, ניטרל את המחבל וניסה לסייע לפצועים עד שכוחות הפינוי הגיע למקום.



אלעד ואשתו מיכל, שהצליחה להבריח את ילדיה ולברוח. צילום: באדיבות עיריית אלעד
אלעד ואשתו מיכל, שהצליחה להבריח את ילדיה ולברוח. צילום: באדיבות עיריית אלעד



פרסם בפייסבוק, ויצא לדקור



החייל שניטרל את הפיגוע סיפר
: "עמדתי מחוץ לבית וראיתי את המחבל מהחלון. הבנתי שאני צריך לנהוג בקור רוח ולהיות מקצועי. יריתי בו כדור אחד, שפגע לו בבטן וניטרל אותו. בעיקר הייתי במקום הנכון ובזמן הנכון. אין ספק שזה אירוע מורכב בשביל היישוב. אנחנו משתתפים בצער המשפחה ומחבקים אותה. באופן אישי זה אירוע מורכב, אני משתדל להתמקד בעובדה שבמעט שעשיתי מנעתי משהו שהיה יכול להיות אירוע הרבה יותר חמור בזמן קצר".



כזכור, הפיגוע אמש התרחש לאחר שהמחבל חדר לבית פרטי ביישוב שבבנימין בזמן שהתקיימה בו ארוחת השבת, כאשר כעשרה אנשים היו בו - שלושה מהם כאמור נרצחו בטרגדיה הקשה. שכן, חייל בחופשה, שמע את האירוע, הגיע עם נשק וירה במחבל. מלבד הפצועה הנוספת שפונתה לבית החולים, שאר שוהי הבית לא נפגעו.




ילדיו של אלעד סלומון. צילום: פייסבוק
ילדיו של אלעד סלומון. צילום: פייסבוק


לפני הפיגוע, הודיע המחבל על כוונתו בפוסט שהעלה בפייסבוק, שעות לפני הטבח הרצחני. בפוסט כתב כי "אינו יכול עוד לשקוט על רקע המתרחש בהר הבית". הצעיר, תושב כפר הסמוך להתנחלות, היה ללא שיוך ארגוני אם כי מזוהה עם חמאס. "אין חיים אחרי מה שרואים במסגד אל-אקצא ורצח הנשים והצעירים. אני יודע שלא אחזור, אני בדרך לגן עדן", הוסיף בפוסט. המחבל כאמור, הודיע על כוונתו הברורה שעות לפני הטבח הרצחני והפוסט הציבורי לא נוטר מבעוד מועד על ידי כוחות הביטחון.