לאחר מתקפת הטרור ביישוב חלמיש, שבה נרצחו יוסף, חיה ואלעד סלומון, על רקע שיגור של רקטה הלילה, אשר התפוצצה באוויר, מכיוון רצועת עזה לשטח ישראל, ובעקבות המהומות שפרצו אמש באזור הר הבית בין כוחות משטרה למתפללים מוסלמים, במערכת הביטחון מגבירים הבוקר (ראשון) את הערנות לקראת יום מתוח נוסף באזור ירושלים. במסגרת זו, כינס הלילה ראש הממשלה בנימין נתניהו דיון בלשכתו, שעסק במצב בהר הבית, בו השתתפו השר לביטחון פנים גלעד ארדן ומפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, כאשר בהמשך היום יתכנס הקבינט הביטחוני כדי לעסוק בנושא, כך לפי גל"צ. במקביל, מועצת הביטחון של האו"ם תקיים, ככל הנראה, ישיבת חירום ביום שני כדי לדון בדרכים להתמודד עם המצב.



מלבד זאת, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמור לדון בערב באפשרות לביטול התיאום הביטחוני עם ישראל באופן מוחלט, זאת לאחר לילה שבמהלכו התפרעו מאות מפגינים במזרח ירושלים.



הפגישה במועצת הביטחון של האו"ם תיערך לבקשת שבדיה, צרפת ומצרים כדי "לדון בדחיפות כיצד ניתן לתמוך בקריאות להסלמה בירושלים", כתב שגריר שבדיה במועצת הביטחון קרל סקאו.



בהודעה שפרסמו שליחי הקוורטט למזרח התיכון, המייצגים את ארה"ב, רוסיה, האיחוד האירופי והאו"ם לאחר האירוע נאמר כי הם "מגנים בחריפות את מעשי הטרור ומביעים צער על כל אובדן חיי תמימים הנגרם על ידי אלימות". הם הוסיפו כי הם "מקווים להחלמה מהירה של הפצועים". בהתייחס לרגישויות סביב הר הבית קראה ההצהרה "להפגין איפוק מרבי ולהימנע מפעולות פרובוקטיביות"



השר ארדן בהר הבית. במערכת הביטחון בוחנים את אפשרויות הפעולה. צילום: דוברות המשטרה
השר ארדן בהר הבית. במערכת הביטחון בוחנים את אפשרויות הפעולה. צילום: דוברות המשטרה



נראה כי העימותים באזור ירושלים השפיעו גם על אזור רצועת עזה, שמשם שוגרה הלילה רקטה לעבר שטח ישראל, אולם זו פוצצה באוויר. באירוע, שבו לא הופעלה אזעקת צבע אדום, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. כך לפי דובר צה"ל.



בתוך כך, במהלך הלילה נעצר פלסטיני בן 17 מחברון כשעל גופו סכין, סמוך למערת המכפלה. לאחר שהצעיר העלה את חשדם של לוחמי מג"ב, הפועלים במקום, הם ביצעו חיפוש על גופו, כשלפתע נשמטה לרצפה סכין, שככל הנראה הייתה מוסלקת בבגדיו, ואיתה, על פי הערכות, תכנן לבצע פיגוע.




אלעד סלומון, שנרצח בפיגוע בחלמיש ואשתו מיכל. צילום: דוברות עיריית אלעד
אלעד סלומון, שנרצח בפיגוע בחלמיש ואשתו מיכל. צילום: דוברות עיריית אלעד



החשוד נעצר להמשך חקירה של כוחות הביטחון, כשמחקירה ראשונית עולה כי הוא הצטייד בסכין קטנה בכדי לנסות ולעבור את בידוק הלוחמים מבלי שאלו יבחינו בה.



כזכור, הפיגוע בחלמיש התרחש בשישי בערב, לאחר שהמחבל חדר לבית פרטי ביישוב שבבנימין בזמן שהתקיימה בו ארוחת השבת, כאשר באותה עת שהו בו כעשרה אנשים - שלושה מהם, כאמור, נרצחו בטרגדיה הקשה, שבמהלכה חייל בחופשה, שמע את האירוע, הגיע עם נשק וירה במחבל. מלבד הפצועה הנוספת שפונתה לבית החולים, שאר שוהי הבית לא נפגעו.