גבי גזית אירח הבוקר (ראשון) בתוכניתו ב-103FM את גדעון לוי ואת עורך הדין ופעיל הימין איתמר בן גביר, זאת בעקבות מאמרו של לוי שכותרתו היא "לקרוא את הצוואה". "בוקר טוב גדעון לוי. אתה כותב 'לקרוא את הצוואה' ואומר: 'מה הייתם אומרים לאלעבד לו פגשתם אותו לפני שיצא לזרוע ההרג, זולת לא תרצח, שעליו להיכנע ולוותר? שהצדק לא עימו? שיש לו תקווה לחיים נורמלים? מה יכול לומר ישראלי לצעיר פלסטיני מיואש שאין לו שום אופק בחייו, שום סיכוי לשינוי וכל חייו הם השפלה אחת גדולה?'. אתה יודע מה קורא התמים יגיד, שגם אתה סבור שמה שהוא עשה הוא הדבר היחיד שכל ערבי יכול לעשות", אמר לו גזית.


 


גדעון לוי: "ממש לא. אם הייתי במקומו לא הייתי הולך לרצוח. וודאי שלא. זו לא דרכי ואני לא יכול להעלות על דעתי שאני אי פעם הייתי הורג מישהו בחיי אבל אני יכול להבין מה עבר עליו. הוא לא אני. הוא חי במציאות דוחפת אותו לייאוש. הייאוש מצמיח כל מיני מוטציות, ביניהם גם רצח".



גבי גזית: "אתה אומר שצריך לשים לב לדברים שלו בבחינת הצוואה ולהסיק מהן את המסקנה הבלתי נמנעת שכל הגדה תהפוך לעומר אלעבד".



גדעון לוי: "יום אחד, אני לא מנבא את זה מעבר לפינה".



גבי גזית:
"בניגוד לדעה הרווחת, שמעתי אותה מפי איש שב"כ, שמרבית הפלסטינים הם שוחרי שלום".



גדעון לוי: "אתה יכול לשחור שלום ולהבין שאין לכך סיכוי".



גבי גזית: "כשמדינת ישראל אומרת 'נעבה את כוחות הביטחון, נשים עוד חיילים, עוד חשמל, עוד גדרות' אתה לא חושב שזה ימנע את הרצח הבא?"



גדעון לוי: "לא גבי, אני המום מזה שיש עוד אנשים שמאמינים בדרך הזו. אנחנו 50 שנה מנסים רק את הברוטליות והיא כל הזמן רק מחמירה את מצבנו. ועדיין אנשים ממשיכים למלמל 'צריך ברוטליות', 'רק בברוטליות'. ניסינו הכל, עינינו הרסנו ועצרנו. לא עזר כלום. אי אפשר ללמוד מזה שאולי ברוטליות היא לא הדרך היחידה ואולי היא לא הדרך לשום מקום?"



איתמר בן גביר נכנס לשיחה: "תראה גבי, אני מסכים בדבר אחד עם גדעון לוי. צריך לקרוא את הצוואה של המחבל הארור. הוא אומר שם 'בני הקופים', 'החזירים'. מבחינתו אנחנו לא בני קיום. קוראים את הצוואה שלו ואפשר להבין שלא אכפת לו מחברון, כיבוש. זה לא מעניין אותו. מעניין אותו אל אקצה, ירושלים. ממשלת ישראל, ממשלה מטומטמת, זו התגובה שלנו? מגנומטר? במקום לזרוק את הווקף מהר הבית? עושים לנו ממש פתרונות חלם. כשקוראים את האויבים שלנו מבינים מה הם רוצים. לא יעזור לנו. הם לא רוצים אותנו כי אנחנו יהודים".



גבי גזית: "אז איך אתה מתמודד עם רצונם לחזור?"



איתמר בן גביר: "גדעון הוליך שולל את המאזינים. גדעון אמר 'ניסינו הכל', לא ניסינו דבר אחד. לא ניסינו לעשות משרד הגירה גדול כדי להחזיר אותם לארצותיהם. יש להם 21 מדינות, לא ניסינו לעשות להם טרנספר".



גדעון לוי: "אני מעריך אנשים כמו איתמר בן גביר שאומרים באופן ברור שהם בעד טיהור אתני. לפחות הוא אומר את האמת, זה פתרון. אחרים לא מציעים פתרון. איתמר בן גביר מציע פתרון נאצי וזהו אכן פתרון".



האזינו לראיון המלא: