"יותר מכל מה שאמיר לימד אותי בחיים, אחרי כל מה שהוא עבר, זה להאמין בניסים": כך הספיד היום (ראשון) טל מוסרי, את חברו הקרוב של אמיר פרישר גוטמן, שטבע אמש בחוף עתלית, ונותק היום מהמכשירים לאחר שאפסו סיכוייו לחיות. כוכב הילדים ליווה את הזמר במשך השנים האחרונות, בעיקר בתקופה בה אובחן בסרטן, אבחנה שכידוע הייתה שגויה: "אמיר כבר הפתיע את כולם וחזר למסלול החיים הנורמליים. הוא מצא לעצמו זמן לחגוג את החיים וחזר לעבוד וליצור", הוסיף השחקן, בתכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM

הוא תיאר כי פרישר היה אדם אופטימי, ובשיחות שניהלו לאחר שהתגלה כי אובחן באופן שגוי: "הוא אמר לי 'תאמין בניסים, יש ניסים בעולם'. הרי כבר נפרדנו, וכבר בכינו, וכבר התחבקנו, כשהוא אובחן כחולה סרטן. אז אני מודה שהפעם האמנתי בניסים, וחשבתי שיקרה הנס", אמר השחקן בראיון שנערך עמו לאחר ההודעה המטלטלת: "לאט לאט ירדתי לקרקע ולמציאות. הפעם הבנתי שהוא באמת הלך מאיתנו". 

אמיר פיי גוטמן ובעלו ינא. צילום מסך: פייסבוק
אמיר פיי גוטמן ובעלו ינא. צילום מסך: פייסבוק



ערב לפני, הוא הזמין 30 חברים לחוף, וקרא שם נאום של שעתיים, וייחס לכל אחד פסקה או שניים. כולם אומרים שזה היה סוג של נאום פרידה?
"הייתי צריך להיות במסיבה הזאת, ההתכתבות האחרונה שלנו היתה שהוא הזמין אותי למסיבה, והיה לו חשוב שהחברים הכי קרובים והמשפחה יהיו שם. הוא קרא לזה מסיבת יום ההולדת שלו, כי זה קרה שנה לאחר שבישרו לו שהוא חוזר לחיים. לא הייתי כי הופעתי באילת, ובעוד אני יורד מההופעה, חבר אומר לי 'אתה לא מבין, אתה לא מבין'. אני באמת לא מבין מה היה שם".



"כשמדברים על אמיר, חשוב לזכור שהוא היה גם יוצר", מבהיר מוסרי בשעה זו, "הוא אהב ליצור מוזיקה ולביים, הוא כתב והלחין לי את כל שירי הילדים ששרתי בפסטיגל. כל השירים האלו היו שלו. הוא עכשיו חזר לעבוד, לכתוב וליצור, והיה אמור לכתוב תכנית חדשה לילדים. הוא רצה ליצור בשביל הבן שלו רוי, אני מאוד אהבתי את היצירה שלו", סיכם השחקן, "שמעתי את כל השירים מהאלבום שלו 'דבש כוורות', והכל פתאום נשמע אחרת".